Gå til innhold

"no-signal" i skjerm når windows starter

Anbefalte innlegg

Hallo! :w00t:

Bytta skjerm mellom 2 pcer, satt skjerm tilbake til den pcen skjermen hører til (seff dama sin) og starter opp. BIOS starter og skjermen holder det gående helt til windows er ferdig lastet, da kommer "commodore loading-skurring" av farger over skjermen og no-signal før den skrur seg av.

Tenkte oi satan :mad: , og restarte førti ganger uten resultat. Satte skjermen over på min pc og da funka det helt fint. Har ikke gjort noe annet i windows før jeg skifta skjerm på de to pcene annet enn å sjekke om registeret i windows så bra ut ved hjelp av et program (husker ikke hvilket), ikke noe problem etter det. Etter mye fram og tilbake kom jeg på å trykke F8 og starte kun i vga-modus, da fikk jeg lasta windows og det spratt opp ei feilmelding om at registeret hadde noe trøbbel, trykka på en knapp som skulle fikse dette og restarta og problemet ble ikke noe bedre.

Da dette er dama sin pc og mitt i eksamens tid, er jo dette ganske bekymringsverdig :cry: , henvender meg derfor til dere som anser dere for å være noen jæ**** på windows og all skit som kan oppstå der.

Så på forhånd Tusen Takk for hjelpen! (Håper på rask tilbake melding:) :thumbup:

Mvh.

SA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet akkurat hvilket problem du har. Fikk det etter at jeg la inn SP2, og engang etter nye ATI drivere. Virker som skjermkortet skal "teste" optimale innstillinger til skjermen elns. Uansett, det løste seg til meg ved å uninstallere SP2. Da det klikket grunnet ATI driverene hjalp ingenting, måtte formatere.

Du skriver ikke om du hadde lagt inn noe nytt, men prøv å fjerne hva enn det måtte være. Å jo, prøv å avinstaller skjermdriverene (ikke skjermkortdriverene) i sikkermodus. Kom på det nå at det kanksje er løsningen?!

Lenke til kommentar

Du har vel ikke tilfeldigvis en Samsung Syncmaster 957p (eller noe i den dur) som du plages med? Prøvde å avinstallere skjermdriverene? Eller bør jeg tolke at du ikke har postet erfaringer som et tegn på at noe sprengtes og alt er enda mer fuxxor? :p

Lenke til kommentar

Dette skjedde med meg også her om dagen. Jeg beghynte nesten å grine :cry:

Hadde tusenvis av sanger og en del filmer og programmer/spill. Nå er alt borte for jeg måtte legge inn XP på nytt :cry:

EDIT: Men dette skjedde helt tilfeldig. Hadde ikke gjort noen ting med pc'en.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Dette skjedde med meg også her om dagen. Jeg beghynte nesten å grine :cry:

Hadde tusenvis av sanger og en del filmer og programmer/spill. Nå er alt borte for jeg måtte legge inn XP på nytt :cry:

Som et generellt tips er dette noe man lett kan unngå hvis man deler opp disken i flere partisjoner (eventuellt bruker flere fysiske disker). En C: partisjon på noen få GB som man bare har operativsystemet og det mest nødvendige på samt en D: partisjon som man lagrer ting man ønsker å ta vare på.

Dette fjerner imidlertid ikke behovet for å ta backup av det man virkelig ønsker å sikre.

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem flere ganger, men har desverre ikke funnet noen løsning enda. Annet enn å formatere. Noe skjer med skermkortet. Sjekk displayadapter i device manager. Hos meg er den enten borte eller så er den satt opp som pci device. Avinstallering hjelper ikke. Reinstallering av drivere går ikke. Får enten feilmelding om manglende directx drivere eller mangel av inf filer.

Aner ikke hva som må gjøres. Har funnet flere på internett med samme problem men ingen svar. Har en mistanke om at det er problemer i registret. Har derfor tatt backup i tilfelle problemet skal dukke opp igjen.

Lenke til kommentar

PCI sier du. Er det ikke en option for det i bios? "Init First Display" eller noe i den dur? Kanksje sette denne til AGP gjør susen? Var utrolig nerme å sende skjermkortet mitt til komplett jeg ja pga av dette.

Min case, har S957p og 9800nonpro: La inn Ati catalyst et.eller.annet, så fikk jeg problemet som det snakkes om her. En regnbue av farger å streker når "påloggingen" skal skje. Fjernet alle drivere med drivercleaner i sikkermod., å reinnst. de, men klikket likedan igjen. Så testet jeg skjermkortet i en annen maskin, som tilfeldigvis hadde en 957p(!), dette tenkte jeg ikke over. Det klikket der oxo.. Derimot måtte jeg prøve en maskin til, som tilfeldigvis ikke hadd 957p, da funket det!

Tror 957p er et nøkelord her. En veldig populær skjerm for 1 års tid siden. 19" og billig. Lurer på å sende mail til Samsung Norge og se om de vet noe.

Lenke til kommentar

Fungerer skjermen fint slik de stod opprinnelig, men ikke dersom du bytter rundt på dem??!

Uansett...sett ned oppløsningen i windows, og prøv igjen. Kan være du har for høy oppløsning eller oppdateringsfrekvens for den andre skjermen. Kan endre dette i sikkermodus (trykk F8 rett før Windows lastes).

Lenke til kommentar

Startet å legge inn ting på nytt, følgende skjedde:

Installerte WinXP Pro Norsk: Fungerte

-Fra bunnen av med formatering i NTFS såklart.

Installerte drivere til nettverk og lyd: Fungerte

-ABIT IS-7. Alle driverene lastet jeg ned rett før format. Nyeste av alle.

Installerte Service Pack 2: Fungerte

-Gikk uten problemer.

Installerte Intel sine egne 865PE chipsettdrivere: Fungerte

-Valgte disse isteden for ABIT sine, da jeg trodde dette kanskje var problemet.

Installerte nyeste ATI driver som var å finne på Fredag: Kræsj!

-Hmm! Nå er jeg pissed! Prøvde OGSÅ Omega 2.5.90, men med samme res.

Når jeg skriver "Kræsj" mener jeg problemet som trådstarter snakker om. Når man skal komme til "påloggingsskjermen" så får jeg ikke annet en en blå bakgrunnsfarge nederst i bilde, en slags horinsontal strek over hele skjermen, kanskje 20% av skjermen høy. Over denne er det vertikale syltynne streker i alle farger. Så ser jeg dette bildet i ca 5 sec. før skjermen slår seg av og maskinen restarter.

Engang etter install av drivere kom jeg faktisk i windows, men fikk følgende melding fra ATI controlpanel: "ATI controlpanel could not be started because no screencarddriver was located." (Eller noe). Som faktisk betyr at selv om jeg installerte driverene, så klarer ikke maskinen å bruke disse til skjermkortet mitt.

Konklusjon: Nå skal jeg prøve og gjøre akkurat det samme som ovenfor, bortsett fra å installere chipsett drivere.Trenger ikke disse for annet enn SmartGart i ATI driverene uansett, og fast writes vil jeg jo ikke ha. USB2 osv får jeg med SP1\2.

Ønsk meg lykke til... aaahrg, begynner å bli lei nå. Hva i all verden skal jeg gjøre om dette ikke funker? Sende inn alt sammen til komplett og høre hva de sier om saken? Synes jeg har en litt tynn sak, ettersom det funker nå å da, i visse situasjoner. hmm...

Lenke til kommentar

Fra Quake3 oppstartsconcole:

Initializing OpenGL subsystem

...initializing QGL

...calling LoadLibrary( 'C:\WINDOWS\system32\opengl32.dll' ): succeeded

...setting mode 7: 1152 864 FS

...using colorsbits of 32

...calling CDS: ok

...registered window class

...created window@0,0 (1152x864)

Initializing OpenGL driver

...getting DC: succeeded

...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 0 )

...0 PFDs found

...MCD acceleration found

...PIXELFORMAT 1 selected

...creating GL context: failed

...failed hard

...restoring display settings

...WARNING: could not set the given mode (7)

...setting mode 7: 1152 864 FS

...using colorsbits of 16

...calling CDS: ok

...created window@0,0 (1152x864)

Initializing OpenGL driver

----- CL_Shutdown -----

RE_Shutdown( 1 )

Shutting down OpenGL subsystem

...wglMakeCurrent( NULL, NULL ): failed

...releasing DC: failed

...destroying window

...resetting display

...shutting down QGL

...unloading OpenGL DLL

-----------------------

Q_strncpyz: NULL src

I toppen blinker: "NULL src" rødt å fint. Hmm. Hjelp, hva er feil? Hw feil på skjermkort?

Lenke til kommentar

Update:

Reinstallerte en gang til nå i natt. Denne gangen i en annen rekkefølge.

XP Pro Norsk->Lyd\nettverk->ATI->SP2... Som ventet krasjet systemet når jeg la inn SP2. Fjernet SP2 og det funker fint igjen. Så la jeg inn chipsett driverene, og det krasjet igjen. Fjerner disse og maskinen fungerer. Legger så inn SP1, som tydeligvis er det eneste maskinen takler! :(

Blir vel en mail til komplett for min del...

Lenke til kommentar

Og en siste update for min del på problemet: Sitter nå med et FX 5900 og SP2! Mitt 9800 er altså defekt på en eller annen måte, eller har iallefall kompabilitetsproblemer med SP2 og chipsettdrivere.

Sender verdens lengste mail til komplett.no nå å forklarer problemet. Betalte for HL2 på steam forleden, snakk om timing! :p pokker altså ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...