Gå til innhold

Komplett sliter + Dårligere utvalg!


Anbefalte innlegg

Runepune skrev: 12/11/2004 : 22:14 

Det var nok måten man ble behandlet på som det ble reagert på. Man forventer enn noe høyere servicegrad når man tross alt handler for litt summer i året.

Men toget er nok gått allerede, mp3-spilleren er i søpla og avtaler er gjort med nye leverandører.

Hm, vanskelig å svare på denne siden vi dessverre ikke vet hvilken kunde det er snakk om. Har heller ikke hørt om kunder i den størrelsesorden som har hatt noen diskusjoner med oss om en mp3-spiller.

 

Uansett; samme hvor mye man kjøper skal servicegraden være god. Det er vi nok enige om. Si også i fra dersom dere ønsker å diskutere noe på nytt, har dere kundenr./ordrenr. så kan dette jo sendes over. Sannsynligheten for at vi snakkes igjen vedr. garantisaker på det dere allerede har kjøpt er jo til stede...

 

Aetius skrev 12/11/2004 : 22:08

Tja. Personlig har jeg stor tro på å evaluere banker, forsikringsselskaper og butikker etter deres oppførsel mot meg når jeg ikke har penger.

Høres ut som en god regel, men igjen: Blir litt vanskelig å svare konkret på en sak som vi aldri har hørt noe som helst om tidligere, eller som vi klarer å finne noe historikk på.

 

NB! Sier naturligvis ikke at dette har skjedd, Runepune kjenner nok saken bedre enn oss, men det er problematisk å svare på noe som er fullstendig ukjent. Hadde en kunde hatt problemer med en mp3-spiller, skulle vi naturligvis ryddet opp uansett hvor mye han/hun har kjøpt for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var nok måten man ble behandlet på som det ble reagert på. Man forventer enn noe høyere servicegrad når man tross alt handler for litt summer i året.

Men toget er nok gått allerede, mp3-spilleren er i søpla og avtaler er gjort med nye leverandører.

Hehe

 

Dette synes jeg hørtes litt humbug ut runepune....

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Det var nok måten man ble behandlet på som det ble reagert på. Man forventer enn noe høyere servicegrad når man tross alt handler for litt summer i året.

Men toget er nok gått allerede, mp3-spilleren er i søpla og avtaler er gjort med nye leverandører.

Ja det er jo personlige valg. Men må si det virker merkelig, at en sak om reklamasjon på en MP3 spiller blir avgjørende for fortsatt samarbeide.

Jeg har selv vært forbannet på "support hos en rekke netshoper" Inkl. Komplett.

Samtidg har jeg fortsatt å handle hos de fleste av dem. For i motsettning til deg har jeg i andre sammenheng fått meget bra service. Blandt annet hos Komplett.

 

Akkurat nå er Komplett favoritten.

 

Billige priser asus XP800pro vivo Kr3750,00 for noen uker siden.

DVD brenner 595,00 kjøper deg 2 stk av denne uka.

 

Men jeg handler like gjerne hos MPX. Netshop, Multicom, PSdata, PC utstyr. Databutikken, Itbutikken.

 

Hvor komplex garanti/reklamsjon kan være, viser dette eksempelet.

 

Har en disk som nærmer seg 3år. Denne begynte og miste innhold og viste 8Gbyte.

80G hardisk. Seagate.

Ringte Multicom hvor jeg kjøpte den. Fikk retur nr. Men så begynte jeg å sjekke ledning fra PSU. Ved å stramme kontakten i pluggen, så var alt iorden. Disken hadde aldri hatt feil.

Feilen lå i Plugg. Noe til ettertanke?

Lenke til kommentar
NB! Sier naturligvis ikke at dette har skjedd, Runepune kjenner nok saken bedre enn oss, men det er problematisk å svare på noe som er fullstendig ukjent. Hadde en kunde hatt problemer med en mp3-spiller, skulle vi naturligvis ryddet opp uansett hvor mye han/hun har kjøpt for.

Hmm.

 

Jeg kjenner meg litt igjen situasjonen Runepune beskriver. Jeg har selv opplevd å bestille en 17" LCD-skjerm hvor det oppstod komplikasjoner, som gjorde at varen ikke kunne leveres til annonsert tilbudspris. Det ble en liten diskusjon over tlf, men straks jeg fortalte at jeg kjøpte inn varer i en størrelsesorden på ca 1 million i året for firmaet jeg jobber i, bøyde selgeren straks av og begynte å snakke om viktigheten av komme til en rimelig overnskomst for begge parter. 5 minutter etterpå var den 17" LCd-skjermen på plukklisten og den var plukket, pakket og klar til levering nesten like fort. Kan også nevne at frakten var gratis. Forskjellsbehandling? Døm selv.

 

Hver og en skjønner jo at Komplett tjener mest på de som kjøper mye, derfor vil de gjerne beholde de som kunder.

Lenke til kommentar

Vel hyllevarmere er dyrt for enhver bedrift, og bedre inntjening på produkter de selger mye av skulle kunne gi bedre priser til oss forbrukere. Personlig en av de tingene som irriterer meg litt med komplett er at vareutvalget på enkelte produkter er stort, nesten umulig å finne frem. Vel det kan de løse med litt bedre menystyring, og når vi først er ute med kritikk, det er pokkern så dårlig utvalg med m-atx hovedkort, mange (les oss gamlinger) liker mindre maskiner og da er m-ATX suveren.

 

Faren med sparekniven kan alikevel være at de kutter hodet av istede for å barbere seg (var det ikke noe sånt det ordtaket gikk)

 

For når slike bedriftsøkonomer (særskilt slike nyutdannede) får tak i en sparekniv, har de en tendens til å bli overivrige, for det er også et ordtak som går noe sånt som å spare seg til fant, så la oss nå bare håpe de holder hode på plass og gir oss nye og spennende produkter fortsatt.

 

Ellers viser jo bare artiklen at de også tenker bedriftsøkonomi, som enhver bedrift må gjøre.

 

Ps, jeg vil selvsagt ikke påstå at kompletts bedriftsøkonomer er nyutdannede, :D , sier bare at sjefen må holde de litt i ørene slik at de ikke går berserk.

 

Og det er et velkjent faktum at mange bedrifter kan tjene mer på å faktisk selge mindre, det er mange bedrifter som har brent seg på å bli det som kalles volumsyk.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Saken er reell nok den, jeg vil ikke ut med hvilket firma jeg jobber i, tviler på at it-sjefen ville bli veldig happy da.

Saken var ihvertfall den at det var it-sjefen selv som hadde kjøpt mp3-spilleren privat gjennom jobben. Da det ble noe krøll med den fikk han beskjed av komplett at varer kjøpt gjennom bedrift kun har 1 års garanti og det var ingenting mer å diskutere. I og med at dette var it-sjefen selv så stoppet han alle videre kjøp hos komplett, ene og alene pga slett kundeservice.

Lenke til kommentar

å basere en filleting som en mp3 spiller på hvorvidt man skal handle på en butikk eller ikke for 2-3 mill er tull..

Fimraet jeg jobber for, kjøper inn biler fro alt mellom 5-10 millioner hvert år, om vi skulle ha kuttet ut dem fordi at dem ikke ville godta å skifte en ventil på en bil så kutter vi dem jo ikke ut med en gang, men hadde dette skjedd oppatt og oppatt så vill man jo vurdere det..

 

Kan aldri i verden tenke meg at en seriøs bedrift baserer seg på 1 enkel sak om en ussel mp3 spiller når man handler med slike summer..

Lenke til kommentar

Et par ting komplett.no burde gjør for å få tilbake mange "lokale" kunder.

 

handler ikke i 2,5mill klassen i året...men rundt 10000,- er penger det å (syntes jeg)

 

1. Få tilbake muligheten til å hente varen!

2. Mulighet for hurtigreklamasjon (betale 1-200,- for en fortgang i saken).

 

Etter at dette forsvant, så sluttet jeg å handle hos komplett. Det er en butikk like i nærheten (trenger ikke å nevne hvem) som har dette meget kjekke systemet.

Lenke til kommentar

Enten så snakker Runepune humbug, eller så jobber han i en humbug bedrift...

 

 

Uansett, så har i allfall jeg bare gode erfaringer med komplett.

 

Som jeg selv sier til meg selv(jeg jobber med salg), det er ikke jeg som yter dårlig service, men det er kunden som har for høy krav. Helt ærlig, noen mennesker er bare helt på jorde og kommer med en dårlig holdning når de skal handle. Jeg er alltid blid og får masse skryt, men allikevel er det en eller annen idiot som har bestemt seg for å være grinete før han i det hele tattt er på vei til butikken.

 

Komplett er fortsatt den beste webshopen jeg noen gang har handlet hos(vel å merke, så har jeg handlet hos en del forskjellige).

Lenke til kommentar
Men i denne saken synes jeg runepune bare prater dritt, jeg tipper dette kun er for å svekke komplett.

Tvertimot, jeg har ingenting imot komplett personlig. Har selv kun hatt et tilfelle med en harddisk som var defekt, men den byttet de uten noen som helst diskusjon.

Lenke til kommentar

Høres ut som noe han finner på for min del, Ikke bare hadde komplett vært fullstendig klar over denne gode kunden men hele historien høres ut som en "nå skall jeg ha det morsomt løgn", jeg som er en liten ubetydlig kunde med tanke på antall brukte kr i fohold til dette har fått utrlolig bra service i løpet av de årene jeg har handlet, spesielt returene har gått knirkefritt.

 

Om denne lite troverdige historien skulle være sann, er nokk sjefen din litt smålig.

Lenke til kommentar
Høres ut som noe han finner på for min del, Ikke bare hadde komplett vært fullstendig klar over denne gode kunden men hele historien høres ut som en "nå skall jeg ha det morsomt løgn", jeg som er en liten ubetydlig kunde med tanke på antall brukte kr i fohold til dette har fått utrlolig bra service i løpet av de årene jeg har handlet, spesielt returene har gått knirkefritt.

 

Om denne lite troverdige historien skulle være sann, er nokk sjefen din litt smålig.

Du må gjerne tro at dette er noe jeg finner på, det er vanskelig å overbevise folk uten å ha konkrete bevis for det jeg sier. Men jeg tror at komplett lett kan finne ut hvilken kunde det er snakk om. Bare å se hvilken kunde i den størrelsesorden det her er snakk om og se hvem det er som ikke bestiller lenger. Nå skal det sies at noen av våre avdelinger ellers i landet bestiller noe småtteri, men det er ingenting som lenger bestilles av vår it-avdeling ved hovedkontoret i Oslo.

Lenke til kommentar

På hugget i kveld også "Komplett'n"

Forumet er vel en grei arena for kundedialog .

"55 modellen" synes nok som andre komplett-kunder at servisen synker i samme takt som prisene stiger , sett i forhold til konkurentene.

Bestilte en vare hos Komplett 4/11 , varen var på lager , betalte med kort , fikk ordrebekreftelse med sending 4/11 .

Ingen vare kom .

I dag gikk jeg inn på "konto" , der står det fremdeles åpen odre.

Sendte forespørsmål på mail og får kort og godt svar om at varen ikke er på lager.

Sendte mail igjen og spurte om varen kommer på lager og eventuelt når.

Svar uteblir.

Prisen var også stiv , i forhold til konkurenten .

Det ordner seg sikkert , men det føyer seg inn i rekken.

Nærmer seg styggelig bare to igjen . (PS& Netshop)

Har lite lyst til å oppsøke "Svensken & Dansken"

Endret av 1955
Lenke til kommentar
Høres nesten litt rart ut at innkjøp i størrelseorden 2.5mill baseres på en mp3 spiller til noen hundringser.

Tja. Personlig har jeg stor tro på å evaluere banker, forsikringsselskaper og butikker etter deres oppførsel mot meg når jeg ikke har penger.

Synes også det høres litt vel rart ut siden jeg holde på med en del av det samme (innkjøp altså).

 

Men det er klart at i et _ekstremt_ tilfelle så kan det jo hende at hvis rett person får en bedrift i vrangstrupen så kan man stikke kjepper i hjulene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...