Melody Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hei! Jeg har laget ferdig en gjestebok som fungerer når jeg utvikler den lokalt. Men når jeg legger den på nettet får jeg beskjeder som "Warning: fopen("innlegg.txt", "a") - Permission denied" "Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid File-Handle resource " skjønner altså at det er noe med skrivetilgangen som ikke funker her.. Hvordan chmod'erer jeg..? Altså.. Skal jeg skrive det i koden? og i såfall hva og hvor? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Du kan CHMODe vha. et PHP-script eller via en FTP-klient. Sistnevnte brukes vanligvis ved å høyreklikke på en fil/mappe og gå til permissions/CHMOD. Det som ville vært enda kulere er å legge inn en funksjon som sjekker om filen er riktig CHMODet, og CHMODer den automatisk hvis den ikke er det. Noe ala dette: if ($fil == ikke-skrivbar) { chmod($fil, 0777); } // fortsett med scriptet Lenke til kommentar
Melody Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Men hvor skriver jeg da denne koden?..? jeg er rimelig fersk i dette php-styret.. Og kan jeg chmode via dreamweaver?.. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Du kan ha det i et eget dokument og kjøre individuelt. chmod("innlegg.txt", 0777); Husk å legg filen i samme mappe som innlegg.txt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå