PapaDon Skrevet 5. november 2004 Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 jeg har akkurat fått adsl fra bluecom eneste problem er at det er 4 telefoner i huset. Han som fikset linja (bravida instalatøren) sa at jeg ikke kunne bruke telefonene uten å fikse på telefonkablene i huset. Hva er dette, hva kan man gjøre og hvor mye vil det eventuelt koste? Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 5. november 2004 Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 ca 1000 kr for montør eller 35 kr hvis du fixer det selv Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 5. november 2004 Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 Det går greit. Du tar linje inn (2.ledere) og fører direkte til splitter. Ut fra splitter fører du 2 andre ledere, tilbake til eksisterende telefonkontakter. Som gjør det selv pakke, så kan du bruke de gamle konatktene (3hull) Claes Ohlson: 32-8162 utvendig boks. + 32-8191 med 8/8 eller 32-8163 4/6 1 sett brukes på line inn. ett sett brukes for vidreføring av telefoner. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 5. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 ca 1000 kr for montør eller 35 kr hvis du fixer det selv har du en mer oversiklig oppskrift? skjøntte nemlig ikke tag1 sin helt, men får det vel till hvis jeg prøver. Takk for svar Lenke til kommentar
Konge Skrevet 5. november 2004 Rapporter Del Skrevet 5. november 2004 Skaff to stk RJ45 plugger og da mest sannsynlig type 8/8 + en tang . Klipp av ledningen som kommer inn i huset foran den første kontakten . I de to endene som du da har setter du på en RJ45 plugg . Plugg så inn inngående kabel i splitteren sin inngang og den andre kontakten i (telefon)utgangen . Fra den andre (dsl)utgangen føres det en ledning til modemet levert av Bluecom . Oppdraget utført . Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 6. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2004 takk for rådene, skjønte det nå, men fant ut at vi hadde en linje inn i huset som det bare er koblet 1 telefon i. har nybygg i huset, så de la inn en ekstra ledning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå