Gå til innhold

eksternt skrivebord windows---->linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vist du bruker Feodra (det gaar sikkert med andre distroer ogsaa) saa kan du lese litt her : http://fedoranews.org/tchung/vnc/

Etter at du har satt opp vnc serveren i GNU/Linux trenger du bare en VNC klient i windows.

Jeg bruker KDE og kan enkelt sette opp VNC via KDE Control Center. Vet ikke om det er en SuSE-feature...

Jeg finner det i alle fall her:

KDE Control Center > Internet & Network > Desktop Sharing

Så er det bare å laste ned VNCviewer fra www.realvnc.com, og koble seg opp.

VNC på Linux har en tendens til å ta 100% CPU

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV
Dvs, du vil sitte på win-maskinen og jobbe med linux maskinen som om du satt på den? I så fall trenger du en x-server for windows. Det ligger en i cygwin, eller så kan du se på starnet (www.starnet.com) sin.

M.

eller saa kan han bruke en vnc klient for aa gjore jobben en smule lettere for han. ;)

Lenke til kommentar
Vist du bruker Feodra (det gaar sikkert med andre distroer ogsaa) saa kan du lese litt her : http://fedoranews.org/tchung/vnc/

Etter at du har satt opp vnc serveren i GNU/Linux trenger du bare en VNC klient i windows.

Jeg bruker KDE og kan enkelt sette opp VNC via KDE Control Center. Vet ikke om det er en SuSE-feature...

Så er det bare å laste ned VNCviewer fra www.realvnc.com, og koble seg opp.

VNC på Linux har en tendens til å ta 100% CPU

Tror det er en KDE-feature.

Fedora 3 har gnome 2.8, som også har denne funksjonen. Tror det er en del av "stateless Linux" uttesting av enkeltfunksjoner.... (denne inkluderer ting som at du skal kunne logge deg på på en maskin, forflytte deg til en annen og få sesjonen din "overført" :dribble: )

Ang. windows som VNC-server - rdesktop på linux-maskinen og kople til remote desktop (krever XP pro)

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at dette ikke er en spesiell funksjon i SuSE. Dette gjelder KDE generelt, og fungerer også i Slackware. Slackware bruker ren KDE.

Lenke til kommentar
Dvs, du vil sitte på win-maskinen og jobbe med linux maskinen som om du satt på den? I så fall trenger du en x-server for windows. Det ligger en i cygwin, eller så kan du se på starnet (www.starnet.com) sin.

M.

eller saa kan han bruke en vnc klient for aa gjore jobben en smule lettere for han. ;)

Jøss, har jeg ikke fulgt med i timene i det siste :blush:. Høres ut som noe jeg bør ta en titt på...

M.

Lenke til kommentar
men vnc er så syykt treigt. Ganske stilig å bare kunne logge inn med putty, kjøre f eks xmms og få det opp som om det var et vanlig windowsprogram.

Jeg testet dette og fikk denne meldingen

** CRITICAL **: Unable to open display
You have new mail in /var/spool/mail/root

Skal te å sjeke mailen se hva som står der. P.S kan det være ruteren min som er litt f***t huuummm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...