audun1 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hei noen som vet om noe jeg kan bruke får å få opp linux skrivebordet mitt på windows pcen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Du kan bruke VNC til det formålet. Men jeg har ikke klart å få det til selv ennå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Vist du bruker Feodra (det gaar sikkert med andre distroer ogsaa) saa kan du lese litt her : http://fedoranews.org/tchung/vnc/ Etter at du har satt opp vnc serveren i GNU/Linux trenger du bare en VNC klient i windows. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Vist du bruker Feodra (det gaar sikkert med andre distroer ogsaa) saa kan du lese litt her : http://fedoranews.org/tchung/vnc/Etter at du har satt opp vnc serveren i GNU/Linux trenger du bare en VNC klient i windows. Jeg bruker KDE og kan enkelt sette opp VNC via KDE Control Center. Vet ikke om det er en SuSE-feature... Jeg finner det i alle fall her: KDE Control Center > Internet & Network > Desktop Sharing Så er det bare å laste ned VNCviewer fra www.realvnc.com, og koble seg opp. VNC på Linux har en tendens til å ta 100% CPU Endret 5. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 det går fint fra linux til windows men ikke fra windows til linux. Jeg får heller ikke godkjent passordet fra linux til windows men det er nå så. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Dvs, du vil sitte på win-maskinen og jobbe med linux maskinen som om du satt på den? I så fall trenger du en x-server for windows. Det ligger en i cygwin, eller så kan du se på starnet (www.starnet.com) sin. M. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Dvs, du vil sitte på win-maskinen og jobbe med linux maskinen som om du satt på den? I så fall trenger du en x-server for windows. Det ligger en i cygwin, eller så kan du se på starnet (www.starnet.com) sin. M. eller saa kan han bruke en vnc klient for aa gjore jobben en smule lettere for han. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 men vnc er så syykt treigt. Ganske stilig å bare kunne logge inn med putty, kjøre f eks xmms og få det opp som om det var et vanlig windowsprogram. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Vist du bruker Feodra (det gaar sikkert med andre distroer ogsaa) saa kan du lese litt her : http://fedoranews.org/tchung/vnc/Etter at du har satt opp vnc serveren i GNU/Linux trenger du bare en VNC klient i windows. Jeg bruker KDE og kan enkelt sette opp VNC via KDE Control Center. Vet ikke om det er en SuSE-feature... Jeg finner det i alle fall her: KDE Control Center > Internet & Network > Desktop Sharing Så er det bare å laste ned VNCviewer fra www.realvnc.com, og koble seg opp. VNC på Linux har en tendens til å ta 100% CPU Tror det er en KDE-feature. Fedora 3 har gnome 2.8, som også har denne funksjonen. Tror det er en del av "stateless Linux" uttesting av enkeltfunksjoner.... (denne inkluderer ting som at du skal kunne logge deg på på en maskin, forflytte deg til en annen og få sesjonen din "overført" ) Ang. windows som VNC-server - rdesktop på linux-maskinen og kople til remote desktop (krever XP pro) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg bruker KDE og kan enkelt sette opp VNC via KDE Control Center. Vet ikke om det er en SuSE-feature... Jeg finner det i alle fall her: KDE Control Center > Internet & Network > Desktop Sharing Jeg kan bekrefte at dette ikke er en spesiell funksjon i SuSE. Dette gjelder KDE generelt, og fungerer også i Slackware. Slackware bruker ren KDE. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Dvs, du vil sitte på win-maskinen og jobbe med linux maskinen som om du satt på den? I så fall trenger du en x-server for windows. Det ligger en i cygwin, eller så kan du se på starnet (www.starnet.com) sin. M. eller saa kan han bruke en vnc klient for aa gjore jobben en smule lettere for han. Jøss, har jeg ikke fulgt med i timene i det siste . Høres ut som noe jeg bør ta en titt på... M. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Til trådstarter: Hvis du er ute etter programvare til Linux, bør du først av alt sjekke i annonserte og prioriterte tråder etter noe som kan fortelle deg noe. Her har du nemlig "Anbefalinger til programvare", og jeg kan tenke meg at du finner noe der. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Digg signatur mysjkin! Linux is like a tipi: No gates, no windows and apache inside Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Digg signatur mysjkin! Linux is like a tipi: No gates, no windows and apache inside Takk for den! Må tilstå at jeg har knabbet den fra et eller et annet sted, men regner med at den personen som lagde den gav den en rimelig åpen lisens M. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 men vnc er så syykt treigt. Ganske stilig å bare kunne logge inn med putty, kjøre f eks xmms og få det opp som om det var et vanlig windowsprogram. Jeg testet dette og fikk denne meldingen ** CRITICAL **: Unable to open display You have new mail in /var/spool/mail/root Skal te å sjeke mailen se hva som står der. P.S kan det være ruteren min som er litt f***t huuummm Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Alle programmer beregnet for X går ikke an å starte i SSH. Det er prøvd, og funnet ikke i orden. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Har du aktivert x-overføring i /etc/ssh/ssh_config? Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Har du aktivert x-overføring i /etc/ssh/ssh_config? Nope det har jeg ikke. Jeg skreiv bare det Egil.B (du) skreiv jeg. Er ikke den skarpeste kniven i skuffen på linux he he Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Når du har gjort det må du heller ikke glemme å sette at Putty skal forwarde X samt ha en kjørende xserver på windows-pc'en. Da skal det funke fint. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) At det ikke finnes en GPL eller generel opensource X-server til windows syntes jeg er skuffende. Edit: vnc er ikke medberegnet her, ettersom det er fjernstyring og ikke en vanlig x-server. Endret 8. november 2004 av Cronius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå