Gå til innhold

Fargevalg & kritikk til languiden.no (fisk)

Anbefalte innlegg

og hvordan layout?

Mener du hvordan du lager layouten, eller var det kanskje hvilken layout du mente?

Jeg ville hatt mindre padding, og syns alt liksom er litt "stort", virker ikke som det er plass til så mye annet enn menyen, logoen og reklamen. Ville hatt de svarte linjene grå i languiden_ny.jpg, (som jeg likte best).

den er go

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedre, men jeg syns faktisk fremdeles det virker som om det er mye padding, men det kan hende det har med at det ikke står noe under kategoriene til høyre. Kan du legge inn litt tekst der, så vi får se hvordan det blir seende ut?

Gråfargen var bedre syns jeg.

Ser også ut som det mangler noe som markerer hvilken side du er på. Kunne vært en overskrift "nyheter" i det minste.

Lenke til kommentar

Bort med ledningen, og bort med fontent i header-saken. Utrolig stygg font. Prøv med.. tja, en eller annen gothic-font, kanskje?

Fargevalget blir rett og slett barnslig, ja. Prøv med noe mindre kræsjende. Blåfargen må gjerne byttes ut.

Hvis dette skal representere hw.no på noen måter, synes jeg at en remake er det beste alternativet, der innholdet settes mer i sentrum men noen avgjørende detaljer som får siden til ikke å bli kjedelig. :)

Edit: orddelingsfeil i tittelen. ENDRE FORT!

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Bort med ledningen, og bort med fontent i header-saken. Utrolig stygg font. Prøv med.. tja, en eller annen gothic-font, kanskje?

Fargevalget blir rett og slett barnslig, ja. Prøv med noe mindre kræsjende. Blåfargen må gjerne byttes ut.

Hvis dette skal representere hw.no på noen måter, synes jeg at en remake er det beste alternativet, der innholdet settes mer i sentrum men noen avgjørende detaljer som får siden til ikke å bli kjedelig. :)

Edit: orddelingsfeil i tittelen. ENDRE FORT!

Stygg font.. okeeey

En av de mest brukte fra Adobe

Lenke til kommentar

IE er vel gsgå den mest brukte nettleseren, men det gjør vel den ikke bedre for det?

Fargebruk:

-For lite kontraster, er jo kun to farger på hele siden.

-Den blåfargen er ikke pen, IMO.

Design:

-Skjedelig. (Har mye med farger og gjøre)

-Reklame på top? Ingenting er så irriterenes som det.

-Bakgrunnen kunne gjerne også fatt et mønster av et slag, gjerne med en litt annen farge enn de som er brukt

Endret av LordZyfeX
Lenke til kommentar

Adobe bestemmer ingenting, men å si at en så anvedelig og anerkjent font er stygg viser ihvertfall at man har liten sans for god design.

Jeg har laget oppsettet etter etter de kriterier som ble satt.

Men jeg gjør dette på frivillig basis, og har ingen tilknyttning til HW-nettverket på noen måte. Jeg legger faktisk ned en del jobb og tid i dette, og det er da ikke særlig oppmuntrende med så kvasse ordelag som eneste tilbakemelding. Som feks at man designer kjedelig og barnslig. Men men... Dere får ha en riktig god helg :thumbup:

Lenke til kommentar

Mine tanker om siden:

- glow rundt kabelen er jeg litt usikker på, men liker den orange fargen sammen med det blå

- grei kontrast på tekst i "logo" og meny, mulig blåfargen/kontrast på "sidebar" med der "Siste..." står listet er noe ørlite granne svakt :)

- skillet mellom "sidebar" og "content" var kanskje litt enkel, pluss at den ikke strekker jeg helt ned, men vet ikke hvor viktig det er...

- bredden på meny er ikke "compact", dvs at den er bredere enn innholdet

- litt usikker på blåfargen i bakgrunnen, men er litt kresen av meg :p

- enkelt design (ikke akuratt gamer.no :p ), men den fungerer

PS: nå tok jeg bare en titt på webutgaven.

Lenke til kommentar

Sporer av her men:

Adobe bestemmer ingenting, men å si at en så anvedelig og anerkjent font er stygg viser ihvertfall at man har liten sans for god design.

Så om jeg ikke liker times new roman, som er en av de mest brukte fontene, så har jeg ikke sans for design? Om jeg ikke liker en side du har laget, som du er kjempe stolt av, så eier jeg ikke sans for design?

Morsom tankegang :roll:

Lenke til kommentar
Men jeg gjør dette på frivillig basis, og har ingen tilknyttning til HW-nettverket på noen måte. Jeg legger faktisk ned en del jobb og tid i dette, og det er da ikke særlig oppmuntrende med så kvasse ordelag som eneste tilbakemelding. Som feks at man designer kjedelig og barnslig. Men men... Dere får ha en riktig god helg :thumbup:

For all del, det er jo kjempefint at du gjør dette, men en del av det å være en god (web)designer er evnen til å ta i mot og ta hensyn til kritikk.

Du må for all del ikke ta det personlig, selv om noen av og til er litt mer "rett frem" i måten de utrykker seg på.

At en font er annerkjent, har ingenting med om den er pen/brukbar/passende eller ikke. Jeg synes heller ikke at den passet, og det er tross alt "folket" som skal bestemme selv om de liker noe eller ikke, ikke «The Foundation of Fonts That Fit» fra Geneve.

En god helg til deg også.

Lenke til kommentar

Ikke ta det ille opp, men om dette designet blir brukt (hvilken som helst versjon av det), så vil det være den desidert styggeste siden i hw.no-nettverket. (IMO). Hvorfor?

- Virkelig grell logo. Tenker både på "lan guiden" (ord delings feil) og den utrolig harrye ledningen med outer glow.

- Fargekombinasjonen synes jeg ikke er spesielt bra på noen av forslagene.

- Designmessig alt for enkelt. Ingen detaljer, ingen form for eyecandy, generelt bare gørr kjedelige ensfargede flater.

- Litt avrundede og litt firkantede bokser som skjærer i hverandre.

Hele designet ser ut som det er laget av en som begynte med photoshop i forigårs. Siden jeg regner med at du/dere ikke ønsker det inntrykket av siden, anbefaler jeg dere å skaffe en skikkelig designer som kan lage en skikkelig side. ;)

Lenke til kommentar

Stygg i sammenhengen. Når jeg kommenterer en side, kommenterer jeg selvfølgelig hvordan tingene er satt sammen i forhold til hverandre. Ting må henge sammen, eller hva tror du?

Om jeg har liten sans for god design blir ikke opp til meg å avgjøre, orker ikke en gang kommentere et så latterlig utsagn. Les retningslinjene og nettiketten.

Edit: typo.

Endret av Purify
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...