Gå til innhold

Hvilken prosessor? og hva er forskjellen?

djtesla87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Socket 754 er "økonomi" utgaven til AMD, og har kun støtte for Singel channel RAM. Brukbar ytelse og gode overklokkingsmuligheter, mangler derimot noe ytelse til 939.

Socket 939 er den nye mainstream modelen, og vil være den å anbefale. Den har har støtte for Dual channel RAM, og alle nyere prosessorer kommer på denne sokkelen først.

Overklokking på begge disse plattformene er rimelig likt, men 939 har noen fordeler :)

Lenke til kommentar
okei. jeg så at jeg får større hastigheter med 754 socket.

og jeg kjører på singel 1024 brikke.

Nei, da er det "ingen" forskjell i ytelsen, men 939 prosessorer er som regel et bedre valg grunnet bedre produsksjonsteknikk osv.

velger du en dag å kjøpe en ekstra 1024 brikke så øker du også ytelsen med noen prosent.

Lenke til kommentar

Sokkel 939 er ikke en "spillutgave".

Det er en forbedret utgave av sokkel 754 til Athlon64 med bla. doble minnekanaler.

Og jo, det er ganske mye dyrere.

Og hvorfor skulle FX-55 ha barnesykdommer?

Det er jo bare en videreutvikling av FX-51 og 53 som har vært på markedet en stund alt, ikke noen ny arkitektur eller noe.

Men den er så dyr at det ikke er noe poeng i å kjøpe nesten.

Lenke til kommentar
er fx 55 fri for barnesykdommer??

bare lurer

En FX-55 skulle nok ikke ha barnesykdommer i det hele tatt. Alle prosessorer blir testa opp og ned og fram og tilbake av AMD/Intel før den blir shippa, så noe feil på den skulle det nok ikke være. Måtte være hovedkort til den bestemte Socketen som sliter med barnesykdommer isåfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...