Gå til innhold

Problemer med installasjon av Winxp på Asus A7V333

tommis

Anbefalte innlegg

Heisann

Tenkte jeg skulle poste det her siden det er hovedkortet som er problemet.

Jeg får ikke foretatt en "rå/ny" installasjon av Windows XP Pro på mitt Asus A7V333. Har slitt en tid med dette nå og tenkte jeg skulle høre om det var noen som kunne hjelpe meg.

Jeg har original Winxp pro cd, booter fra denne og installasjonsprogrammet begynner å laste inn forskjellige drivere o.l. Deretter kommer installasjonsprogrammet frem til at skjermen blir svart en kort stund, for så og komme opp med valgene:

1. Ny installasjon

2. Reparere eksisterende

osv

Saken er at installsjonsprosessen henger når skjermen blir svart, dvs. før jeg får disse valgene. Jeg har prøvd annen ram, skjermkort, harddisk, PSU og prosessor. Alltid samme feilen.

Dette er det første hovedkortetjeg har opplevd noe lignende med, installasjon av WinXP pleier jo å gå knirkefritt..

Løsningen ble å installere XP på hardisken montert i en annen maskin, for så å flytte harddisken over på dette hovedkoret igjen. Da booter maskinen og XP fungerer, men alle drivere og all annet dritt må jo byttes ut/installeres på nytt da. Dette er ikke akkurat noen ideell løsning og jeg vil gjerne finne ut av hvorfor jeg ikke får lagt inn XP fra bunnen av på dette hovedkortet!

Er det noen som kjenner til problemet? Føles ut som om jeg har prøvd alt, tror jo ikke det er noe galt med HK heller siden det fungerer helt stabilt når XP er installert på forhpnd.

Maskinen:

Asus A7V333

AMD XP2000+

256 DDR 2100 TWINMOS

IBM 40gig harddisk

Nvidia Geforce MX

300W PSU

Også prøvd:

512 DDR 2700 Apacer

ATI rage 3d Pro

WD 80 GIG

Athlon Thunderbird 1.4GHz

250W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...