tommis Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Heisann Tenkte jeg skulle poste det her siden det er hovedkortet som er problemet. Jeg får ikke foretatt en "rå/ny" installasjon av Windows XP Pro på mitt Asus A7V333. Har slitt en tid med dette nå og tenkte jeg skulle høre om det var noen som kunne hjelpe meg. Jeg har original Winxp pro cd, booter fra denne og installasjonsprogrammet begynner å laste inn forskjellige drivere o.l. Deretter kommer installasjonsprogrammet frem til at skjermen blir svart en kort stund, for så og komme opp med valgene: 1. Ny installasjon 2. Reparere eksisterende osv Saken er at installsjonsprosessen henger når skjermen blir svart, dvs. før jeg får disse valgene. Jeg har prøvd annen ram, skjermkort, harddisk, PSU og prosessor. Alltid samme feilen. Dette er det første hovedkortetjeg har opplevd noe lignende med, installasjon av WinXP pleier jo å gå knirkefritt.. Løsningen ble å installere XP på hardisken montert i en annen maskin, for så å flytte harddisken over på dette hovedkoret igjen. Da booter maskinen og XP fungerer, men alle drivere og all annet dritt må jo byttes ut/installeres på nytt da. Dette er ikke akkurat noen ideell løsning og jeg vil gjerne finne ut av hvorfor jeg ikke får lagt inn XP fra bunnen av på dette hovedkortet! Er det noen som kjenner til problemet? Føles ut som om jeg har prøvd alt, tror jo ikke det er noe galt med HK heller siden det fungerer helt stabilt når XP er installert på forhpnd. Maskinen: Asus A7V333 AMD XP2000+ 256 DDR 2100 TWINMOS IBM 40gig harddisk Nvidia Geforce MX 300W PSU Også prøvd: 512 DDR 2700 Apacer ATI rage 3d Pro WD 80 GIG Athlon Thunderbird 1.4GHz 250W PSU Lenke til kommentar
tommis Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 BIOS er også oppdatert til nyeste versjon. Ingen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 I og med at du har prøvd med annen ram og psu, og får til å installere på harddisken med samme plate (du brukte samme xp plate) i en annen pc skulle man tro det var noe galt med hk. Feilen kan ligge i en eller flere ram-sloter. Har du prøvd å flytte på brikken(e). Lenke til kommentar
tommis Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Har faktisk brukt samme ram-slotten hele tia. Skal prøve å bytte slot. Takk for tipset. Lenke til kommentar
pittan Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hadde tilnærmet samme opplevelse nå nettopp, det hele løste seg ved å sette inn et annet cd-drev i maskinen. Kanskje det holder å ta en rens av platen også? Pittan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå