Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer XP - XP nettverk

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har 2 pc'er som begge kjører XP home edition (desverre).

Det jeg vil er å dele skriver og filer i et såkalt nettverk, mellom pcene ligger det en hub med 4 pcinnganger + 1 for internett. Begge pcene har internett, (NGT).

På denne pcen (nr1) så er det eneste jeg finner på "Mine nettverksteder" er "my web sites on msn". Ikke får jeg til å "vise datamaskiner i arbeidsgruppen" heller, får en melding om at kun administrator kan gjøre det osv.

Fra den andre pcen (nr2) så ligger det en mappe på "mine nettverksteder" med et navn som jeg forbinder med pc nr.1 men kommer jo selvfølgelig ikke inn! (samme popup med teksten om administrator blablabla).

Jeg forstår ikke helt det derre der med enkel og avansert fildeling, men det er vel ikke no sånt i Home Edition!? Men det må da være mulig å sette opp nettverk likevel!!?

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Det er egentlig ganske viktig for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har aldri brukt home edition.. siden det er windows me i xp look... s er ikke helt siker på det der. men vist den har på enkel fildeling sku det av... og bruk heller avansert fildeling.. og husk at du må ha protocolen deling av filer og skrivere i microsoft nettverk... så sett retighetene på mappa du skal dele og du må bruke en konto med passord for at det skal funke..."vist jeg ikke husker helt feil"

prøv med og skriv "\\ip eller navn på andre pcen" det er mye lettere :)

Lenke til kommentar

Du må først og fremst sørge for at de kan kommunisere. Sette en bestemt ip adresse på begge pc'ene. Du kan forsøke å pinge for å skjekke om de har kontakt. Når du er sikker på at du har kontakt kan du forsøke med det Lordfunkey sa. "prøv med og skriv "\\ip eller navn på andre pcen" det er mye lettere "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...