Sushigirl Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hei! Jeg har opprettet følgende tabell; create table student ( sno NUMBER (6) NOT NULL, fdato date, fornavn VARCHAR (30), etternavn VARCHAR (30), adresse VARCHAR (30), postnr number (4)) Har laget en sekvens for sno, (sno_teller) slik at den skal telle oppover for hver nye post, og har satt den som primærnøkkel. Postnr er fremmednøkkel. Når jeg prøver meg på; INSERT INTO student values (sno_teller.NEXTVAL, '12.02.1968', ‘Per’, ’Nilsen’, ’Storgt 1’, 7000); Feilsvaret som kommer da er FEIL på linje 1: ORA-00911: ugyldig tegn Jeg greier ikke å se noen ugyldige tegn. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Nå er det lenge siden jeg har brukt SQL+, men det ser ut som om du bruker/blander 3 forskjellige fnutter; ', ‘ og ’. Prøv å bruke den samme jevnt over, svjv er ' eller " den som er korrekt. Lenke til kommentar
Sushigirl Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Se der, ja! Det var det som var feilen! Hadde brukt ' opprinnelig, men etter en tur innom Word, blir vel hvem som helst forvirra... Tusen takk for hjelpa!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå