Gå til innhold

XP, NTFS, To partisjoner.

Anbefalte innlegg

Vel, har lett litt i forumet men vet ikke hva jeg skal lete etter så det ble til at jeg poster et nytt emne.

Spørsmålet er om det er noen problemer ved å ha to partisjoner, en med NTFS og en med FAT32? Har installert XP-os tre ganger på den siste måneden å begynner å bli trist. (Finner ikke ME-os'et mitt igjen) Tenkte kanskje dette har med all "not responding"-problemene mine. Programmer som IE, KazaaLite, og CM01/02 har en grusom tendens til å stenge seg titt og ofte.

Tror jeg har slettet noe i Explorer, men nå er hele XP installert pånytt (20min. siden) Har ikke hatt noen problmer enda, men det skjer sikkert igjen.

Burde jeg konvertere d: til NTFS? Jeg har bare musikk og spill på den partisjonen. Programmer ligger i c: på NTFS.

Kan man konvertere med Part. Magic 7,0?

Takker på forhånd!

T-Evil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du bør bruke NTFS-filsystem på alle partisjoner som du ikke må ha tilgang til ifra Windows 98 eller ME.

Og ja, du kan konvertere med PM 7.

Like enkelt er det å bruke det integrerte convert-programmet i XP (PM benytter det faktisk).

Skriv "convert /?" i dos ledetekst, så ser du hva du må skrive.

Lenke til kommentar

Grunnen til at du ikke finner ME, er fordi du har ødelagt den innstallasjonen (forsto det slikt at du hadde ME også på maskinen (?)), hvis c: er ntfs så er det bye bye til ME (ME kan ikke lese ntfs)...skal du ha ME og XP, MÅ c: være fat/fat32 samt at ME må innstalleres først på c:.

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-05-24 16:50 ]

Lenke til kommentar

nøkkelordet er HADDE. Det plagde meg mer enn alt hittil i verden. Tenkte å prøve XP, men når det også plager meg. Og enda mer spesifikt enn ME, dvs den kødder med CM midt i et game.

Forsvinner innholdet på d: når jeg konverterer til NTFS?

T-Evil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...