Arne Michal Paulsen Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hei Maskina mi har lagt inn årene, og jeg må kjøpe nytt hovedkort og grafikkort, og kanskje også prosessor. pr idag har jeg MSI K7T266 hovedkort AMD Athlon XP 1500+ prosessor 256 + 512 mb DDR DIMM RAM Abit AGP Siluro Geforce2 MX-400 64MB Jeg er veldig glad i å spille 3d spill, selv om jeg takler at noen settings er på middels. I tillegg bruker jeg tyngre 3D programvare, som Rhinoceros og AutoCAD. Ideelt sett kunne jeg tenkt meg et hovedkort der jeg kan beholde så mye som mulig, samtidig som at det kan brukes i fremtiden. Det siste er viktigst. Jeg har tenkt å kjøpe en AMD prosessor - hvilken socket bør jeg velge for å være sikret mest mulig kompabilitet mot fremtiden? Vil et PCI-ekspress grafikkort passe med et eventuelt BTX hovedkort? Jeg har ikke spesielt mye penger på bok, så å få det rundt 5000 og gjerne under det og ville vært fint. Tips, noen? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Ville satset helt klart på AMD64 på socket 939! Hovedkort : Epox EP-9NDA3+ Nforce 3 250 Ultra Socket 939 1199.- CPU : AMD64 3500+ socket 939, 2490.-BOXED) Skjermkort : Gainward Geforce 6800 LE 128mb ca 2000.- Du må nok kansje også ha ny ram hvis du har tregere enn Pc3200. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå