mrheineken Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Har nå overført bilde fra PC'n til TV'n for filmtitting. Kjøpte en ganske dyr Monsterkabel som skulle funke bra. Problemet er at bildet på TV'n blir svart/hvitt. Hvorfor?? Skjermkortet jeg sitter på er en GeForce FX5200 256MB Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Ja... sjekka at tv-en klarer s-video? prøvd vanlig composite? Lenke til kommentar
mrheineken Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Jepp, TV'n tar S-Video...hva mener du med composite? Har for øvrog brukt en SCART adapter mellom S-videokabelen og TV'n. Har dette noe å si på fargene? Endret 5. november 2004 av mrheineken Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 skal vel gå det om du kan velge scart til å ta inn s-video. composite er den runde lille saken. rca kontakt. Lenke til kommentar
mrheineken Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Hmmm....denne sagnomsuste rca kontakten du prater om....jeg finner den ikke... Lenke til kommentar
Junior19 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Hmmm....denne sagnomsuste rca kontakten du prater om....jeg finner den ikke... På scart-overgangen din har du tre kontaktar i tillegg til s-video: som regel gul, rød og kvit. Den gule er composite-kontakten. Det finnes øksillionar innlegg her på forumet om dette, og viss eg ikkje hugsar heilt feil er det pin 15 og pin 20 i scart-overgangen som må settast saman for å få fargane tilbake. (så sant tv-n ikkje har eigen s-video kanal, som oftast merka AV-S) Edit: leif juster Endret 5. november 2004 av Junior19 Lenke til kommentar
mrheineken Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Aha...takker for hjelpen Prøvde for øvrig nå å ikke bruke scart-overgangen, og heller kople via dvd spilleren....farger Lenke til kommentar
Junior19 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Aha...takker for hjelpen Prøvde for øvrig nå å ikke bruke scart-overgangen, og heller kople via dvd spilleren....farger Det er ein vanleg workaround. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå