nd4spd Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Noen som vet hvordan man fjerner fugeskum fra tøy? Endret 6. november 2004 av nd4spd Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Noen som vet hvordan man fjerner fugemasse fra tøy? Skrap det av eller legg dopapir over forså å stryke over med ett strykejern, da smelter massen, forså å trekke inn i dopapiret. Deretter hiver du tøyet inn i vaskemaskinen og vips, der var tøyet gullende rent PS. (Tviler sterkt på at den metoden funker for fugemasse, bare ett sprøtt eksempel på hva du KAN prøve) Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 kommer jo litt an på hva du legger i fugemasse.. er endel forskjellige produkter, da. fugemasse for fliser (sementbasert), Silikon, akrylbasert masse, fugemasse for takpapp (brukes også som et lim for små hull, samt at det kan brukes til å reparere litt hull oganet småsnacks..) Og så kommer det an på hvorvidt fugemassen er herdet eller ikke. Btw, er ikke helt sikker på om jeg ville prøvd strykejern på f.eks silikonflekker. har mistanke om at det kan bli mer klin enn det som fornuftig er.. kanskje litt festlige avgasser og slikt også. ikke vet jeg. fungerer forsåvidt på stearinflekker, men det er jo stort sett bare fett, om jeg ikke er helt på bærtur... konklusjon: litt mer info, takk. Lenke til kommentar
lugah Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 jeg har et linknende problem men bare med stearin på dress jakka mi...noen tips? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 CRC funker sikert flott. Lenke til kommentar
lugah Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 CRC funker sikert flott. det er hva? Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Noen som vet hvordan man fjerner fugemasse fra tøy? Hvaslags fugemasse er det? Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 jeg har et linknende problem men bare med stearin på dress jakka mi...noen tips? Renseri. Så lenge du ikke kan vaske den selv etter behandling må den renses Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 jeg har et linknende problem men bare med stearin på dress jakka mi...noen tips? Da kan du bruke strykejern-trikset. Legg noe dopapir oppå stearinen, og stryk så over med et glovarmt strykejern. Stearinen vil da smelte og trekke inn i dopapiret. Etter det kan du vaske med en klut eller sende hele dressen inn til rensing Tror du sparer noen lapper på å fjerne stearinen selv ser du Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Noen som vet hvordan man fjerner fugemasse fra tøy? Hvaslags fugemasse er det? Har ikke boksen her så jeg er litt usikker, men det lignet på den so er brukt her: Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Noen som vet hvordan man fjerner fugemasse fra tøy? Hvaslags fugemasse er det? Har ikke boksen her så jeg er litt usikker, men det lignet på den so er brukt her:[imgad]http://stud.aitel.hist.no/~kenneev/closeview.jpg[/img] Haha! :!: Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Det der er fugeskum. en festlig ekspanderende masse som jeg har mistanke om at er vanskelig å få av. Har igrunn ingen særlig gode tips.. du kan jo prøve med zalo eller.no, men jeg tror egentlig at du blir nødt til å gå på med kjemikalier for å få det bort. lykke til. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Det er nok kjørt for tøyet ditt. Det du kan prøve er å brekke opp tøyet der hvor skummet ligger, og børste av restene. Det vil ligge noe igjen, det kan du prøve å fjerne med eggen til en skapell, eller en annen veldig skarp kniv. Og bruk kniven slik at den står vinkelrett på stoffet. Og deretter dra eggen over skumrestene. Ikke legg kraft på kniven men la eggen gjøre jobben. Den skal bare "loggre" over området som halen på en hund. Og husk at stoffet ligger stramt. Varme vil bare brenne skummet inn i stoffet. Men tenker at du har fått deg noen nytt arbeidstøy. Endret 6. november 2004 av bigbom Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Noen som vet hvordan man fjerner fugeskum fra tøy? Du har klart det du og ja Sliter med den samma dritten selv Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 leste FULEskum i topic og lurte på hva det var Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå