Gå til innhold

HP Pavilion ze4907 eller Inspiron 1150?

Mathis

Anbefalte innlegg

Tja.. har en veninne som skal ha seg en bærebar pc, som hun skal skrive hovedoppgaven sin på. Hun liker ikke dataspill, så den skal brukes til tekstbehendling og surfing på nett.

Hun har ingen ide i det hele tatt, så hun har gitt med ansvaret for å finne en bærbar til henne (siden hun påstår jeg har "peiling" - noe som ikke gjør det noe lettere..)

Hun ar følgende krav:

Den skal være billig (helst ikke over 7000) + at den skal "funke" (hva hun nå legger i det) - greia er at hun ikke skal kjøre "tunge" 3d-applikasjoner på den, som feks spill, så hun trenger ikke et radeon 9600/9700..

De to jeg har funne til henne er :

HP Pavilion ze4907 (6995 nok) og Inspiron 1150 (7180 nok)

Jeg regner med at jeg vil anbefale henne Dell'en, har en Inspirion 8600 selv - og er fornøyd.. legger alikevel ut en post, så jeg unngår idiotfeil...

Edit: Dell'en er forøvrig med ett års henteservice...

Endret av Mathis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En venn av meg har Inspiron 1150, og hun er bra fornøyd, spesielt i forhold til prisen. Du får hva du betaler for, selvsagt, men jeg vil tro at for rundt sju tusen så vil den være blant de bedre kjøpene. Har selv en Dell laptop (X300) og er meget fornøyd med både den og kundeservicen jeg har mottat fra Dell.

Det sies også at hvis du tar kontakt med en av Dells selgere via telefon i stedet for å bestille via internett, så kan de fort være villige til å slå av litt på pris. Hvor godt det fungerer på en så billig maskin vet jeg ikke, men det lkan være verdt et forsøk

Lenke til kommentar

Jeg ville uten tvil valgt HPen. Dell maskinen har den gamle Northwood-baserte Celeronen, og en Celeron-M på 1.4Ghz vil nok ha både bedre ytelse, bedre batteritid og mindre varme (viftestøy) enn en 'vanlig' Celeron på 2.4Ghz.

Edit: Skrivefeil.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Oops, jeg så ikke at det ikke sto en M-prosessor i Dell'en.

Jeg tok en prat med min venn, og det viste seg at hun slett ikke hadde 1150, men 510, så jeg trekker tilbake min "erfaring" med Dell-maskinen. På papiret ser HP'en definitivt ut som et bedre valg ja, beklager min mangel på research før mitt første svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...