Gå til innhold

Core på Powercolor radeon 9800 pro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei lurte på en ting, har et Powercolor radeon 9800 pro som jeg har klokket til 412 core og 360 mem... Problemet er at jeg har prøvd noen ganger men det går ikke over 412 på core :hmm: Noen som veit hva det er? :roll:

Hadde samme problemet selv, prøv bare noen ganger så plutselig så går det :thumbup:

Lenke til kommentar

Har du R350 kjerne, eller R360 kjerne? Sistnevnte er jo egentlig en XT kjerne og er beregnet på 412 MHz (411.75 MHz) i utgangspunktet, så du burde være i stand til å klokke mer hvis det er den du har. Jeg har R360 kjerne med standardkjøler koblet til 5v, og klokker fra 378 MHz til 418.5 MHz uten artifacts.

Lenke til kommentar
Tror jeg har en R350 kjerne siden jeg har pro... men hvordan kan jeg finne ut hvordan kjerne jeg har? + at jeg har standard kjøleren koblet til.. Har du powercolor eller sapphire? Kjøleribbe eller viftekjøling? :blush:

Har et relativt nytt PowerColor 9800PRO med standard alu-kjøleribbe og vifte. Har som sagt koblet vifta til 5v, slik at den knapt er hørbar. Kjølingen er likevel mer enn tilstrekkelig for XT klokkefrekvens på kjernen.

Som roger_h99 sier, så må du ta av kjøleren for å få vite sikkert hvilken kjerne du har.

Fikk forresten en overraskelse da jeg skulle ta av kjøleren for å sjekke kjerne, og for å bytte kjølepasta; Kjernen var allerede dekket med det som så ut for å være Arctic Silver! Man har jo vært vant til kjipe thermal pads på det meste i alle år. Byttet jo selvsagt til Arctic Silver 5 for å være sikker lell, men merket ingen forskjell i overklokking etterpå...

Endret av XENiTiS
Lenke til kommentar

Rivatuner (og Atitool for den saks skyld) melder bare tilbake det som står skrevet i bios på kortet. Ergo: er det en pro-bios på kortet vil Rivatuner alltid melde tilbake en R350 kjerne.

Jeg gentar: eneste sikre metoden er å skru avkjøleren og se på kjernen.

Et par indisier (ikke bevis) på at kortet har en 360-kjerne:

1. Festepinnene til kjøleren er av svart plast ( ikke messing)

2. Minnebrikkenes er plassert i en 'L' på kortet, og ikke rett under hverandre.

mvh r.

Lenke til kommentar

Ok! Tusen takkfor all hjelp jeg har fått, har fått litt mer greie på dette.. Skal sjekke på kortet mitt når jeg kommer hjem om jeg har en R360 kjerne... Men skal jeg sjekke på kortet om de har det tinga.. men hvordan legger jeg ut et bilde her innepå forumet?

Lenke til kommentar
Ok, men noen som veit hva mem er på XT? Og er kortet på XT clock når den er på 412 (411.75)?

Klokkefrekvensen til XT-minne er på 365MHz eller 370MHz, avhengig av produsent og utgave av skjermkortet.

Ja, klokkefrekvensen til XT-kjerne er på 412MHz.

Selv hadde jeg ikke sjanse til å få minnet på mitt 9800PRO@XT til å kjøre stabilt på 365MHz, så jeg laget min egen XT BIOS med lavere klokkefrekvens på minnet ved hjelp av RaBit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...