trolok45 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg har pr idag en maskin som har funket helt tilfredsstillende, men plutselig begynte den å slå seg av når jeg kjørte store billedfiler i PS. Ved nærmere undersøkelse fant jeg ut at viften som står på enten nord eller syd bridge var stanset. Kan ikke nok om hva som er hva :O) HHK er et ASUS A7V266-E med en AMD på 2000 MHz og 1024MB minne. Vifte har jeg ikke klart å finne noen steder, så derfor spør jeg: hva slags HK, CPU og minne anbefaler dere for en rask maskin som brukes til billedbehandling ?? Har lyst på Intel CPU, for jeg syns AMD har en tendens til å bli for varm?? Jeg kunne en del om HK og CPU'er og minne for 2 år siden, men er idag ikke oppdatert. Takker foe all hjelp og det HASTER!! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hvis du tror at det er kjølinga som er så dårlig at maskinen klikker vil det nok være mye billigere å bare kjøpe en ny kjøler. Vet ikke akkurat hva minne du har, men jeg tror det kan være aktuelt å bare bytte hk til et nforce 2 kort og beholde både minne og cpu (eventuelt kjøpe en ny cpu og hk og beholde minnet) Hvis minne ditt er noenlunde rask allerede tviler jeg nemlig på at du vil merke noe stor ytelsesforbedreing med nytt minne. Lenke til kommentar
trolok45 Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Takk for svar!! Det er ikke kjølingen på CPU'en det er noe galt med, men på enten n eller s bridge. En iten vifte for seg selv. Ville også satt pris på benevnelse på HK, det gjør det enklere ved bestilling. litt av en tillitserkæring hva?? :O) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Det jeg mente med chipsettkjøler var at det går ann å kjøpe en ny som f.eks denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX159A. Det finnes også flere billiger alternativeer også. Hvis du skal kjøpe helt ny pc, kan du jo komme med en prisantydning, slik at det blir lettere å sette opp gode deler til den prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå