int20h Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 ATI sertifiseres av PCI-SIG PCI-SIG har godkjent absolutt alle grafikkbrikker fra ATI. Dette gjelder faktisk også produkter som enda ikke er lansert. Har ATI løftet sløret av fremtiden? Les artikkelen her Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hva er PCI-SIG konkret? Vil tro det er standardisiering i hht. PCI-standarden (altså PCI-E i dette tilfelle)? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jaja. nVidia har gjort stort nummer av at ATI ikke hadde PCI-SIG sertifisering, så nå har ATI gjort denne beskyldningen grundig til skamme. Da kan i hvert fall ikke nVidia drive med skittkasting på det området lenger... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jaja. nVidia har gjort stort nummer av at ATI ikke hadde PCI-SIG sertifisering, så nå har ATI gjort denne beskyldningen grundig til skamme. Da kan i hvert fall ikke nVidia drive med skittkasting på det området lenger... Ta det med ro, nVidia finner et annet området de kan slenge dritt på. Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 nVidia sparker rumpe Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hehe, antyder artikkelforfatter at det kan komme til å lekke noe snart tro? Får vel henge litt på diverse forums da, i tillfelle noe dukker opp... Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 X700 står 2 ganger! Hyggelig at ATI blir sertifisert, selv om jeg aldri har vært i tvil om at produktene fungerer. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jaja. nVidia har gjort stort nummer av at ATI ikke hadde PCI-SIG sertifisering, så nå har ATI gjort denne beskyldningen grundig til skamme. Til skamme? Det var jo fakta. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) nVidia mente at ATI sine kort ikke var elektrisk kompatible med PCIe, og at de mente at det var en av grunnene til at ATI sine grafikkontrollere ikke ble sertifisert av PCI-SIG. Men grunnen viste seg egentlig å være fordi ATI ville hemmeligholde spec'en på sine produkter. Så i det øyeblikket ATI sine produkter ble PCI-SIG-sertifisert, gjorde de nVidias beskyldninger til skamme. Poenget med nVidias angrep var å spre FUD rundt ATI sine produkter. Endret 5. november 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 ATI og nVIDIA er nøyaktig like skamløse begge to i min bok... tror ATI hadde gjort nøyaktig det samme om situasjonen hadde vært omvendt. En av bakdelene med hard konkurranse... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 ATI og nVIDIA er nøyaktig like skamløse begge to i min bok... tror ATI hadde gjort nøyaktig det samme om situasjonen hadde vært omvendt. En av bakdelene med hard konkurranse... Vel... Det er nVIDIA som har stått for det meste av skittkasting i det siste. ATI har faktisk forsvart seg saklig de siste månedene, uten å slenge dritt tilbake til nVIDIA. Og nå har de fått alle sine grafikkbrikker godkjent av PCI-SIG. Begynner å bli lei av at nVIDIA tenker så mye på drittkasting. Det tjener jo bare til ATI sin fordel. De får skapt blest om sine produkter, og får anledning til å motbevise nVIDIA sine feilaktige påstander. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Så lenge 3D korta fungerer ,og de støtter alle de nye finessene er jeg fornøyd. Men jeg holder meg til nVidia, hovedsaklig pga jeg har alltid brukt det, og de er veldig stabile, aldri hatt problemer. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Dette var på høy tid Listen finnes her: http://www.pcisig.com/developers/complianc..._list/pcie/pcie Merk at Radeon X600/800 XT fortsatt ikke er godkjent ennå Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Dette var på høy tid Listen finnes her: http://www.pcisig.com/developers/complianc..._list/pcie/pcie Merk at Radeon X600/800 XT fortsatt ikke er godkjent ennå Heller ikke X300 Pro/XT, X600 Pro/XT, X800 XT PE eller X800 SE er godkjent. Og det er ingen kort som heter bare X600 eller X700 eller X800. Så det må bety at det er ingen av ATi sine faktiske PCIe kort som er godkjent.. Endret 6. november 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
am3k Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Bare jeg som da tror de kan samle alle (pro, xt, xt pe) under den generelle chippen? Dvs. når de skriver RADEON X800 tenker de på alle underliggend kort x800 pro, x800xt og x800xt pe...? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Bare jeg som da tror de kan samle alle (pro, xt, xt pe) under den generelle chippen? Dvs. når de skriver RADEON X800 tenker de på alle underliggend kort x800 pro, x800xt og x800xt pe...? BINGO! (Nei du har ikke vunnet noe. ) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Det virker sånn, ja. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Bare jeg som da tror de kan samle alle (pro, xt, xt pe) under den generelle chippen? Dvs. når de skriver RADEON X800 tenker de på alle underliggend kort x800 pro, x800xt og x800xt pe...? Nei, for NVIDIA har godkjent både GeForce 6800, GeForce 6800 Ultra og GeForce 6800 GT. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Men det finnes ikke noen Radeon X800, men X800SE, X800 Pro, X800 XT (PE). Og det som skiller disse brikkene fra hverandre, er hvor mange pipelines brikkene har, og hvilken klokkehastighet de har. nVIDIA lager mye større forskjeller mellom brikkene sine, så det er sikkert derfor brikkene står på den måten de gjør. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Ellers kan det bare være at det rett å slett ikke holdt mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå