Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med isass.exe


Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei. Under prosesser har jeg isass.exe, ifølge Symantec er dette et virus.

Men får jeg det bort? nei da. Etter mange telefonsamtaler og uendelige virus sjekker har jeg forsatt Isass.exe under prosesser. Går jeg til Registeret og følger tråden der finner jeg heller ikke isass.exe.

Noen som har erfaringer/løsninger på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at det ikke er lsass.exe og ikke isass.exe? Har forstått det sånn at det er to forskjellige ting.

Mulig mulig. isass.exe sleit jeg med i alle fall. Men hvis det nå er to forskjellige ting så finner jeg removal tool for bare W32.Sasser. Den andre må hete noe helt annet i såfall.

Jeg blir svimmel. Søker jeg på isass,exe er det en trojaner, søker jeg på lsass.exe så er jaggu meg det en trojaner det også hehe

Morsomt med data :no:

Lenke til kommentar

du kan nok trygt la lssas.exe, ihvertfall så lenge ingern antivirusprogramvarer klarer å finne noe virus på pcen din:

 

"lsass.exe" is the Local Security Authentication Server. It verifies the validity of user logons to your PC/Server. It generates the process responsible for authenticating users for the Winlogon service. This process is performed by using authentication packages such as the default Msgina.dll. If authentication is successful, Lsass generates the user's access token, which is used to launch the initial shell. Other processes that the user initiates inherit this token.

 

Note: The lsass.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, lsass.exe is a virus, spyware, trojan or worm! Check this with Security Task Manager.

 

Virus with same name:

W32.Nimos.Worm - Symantec Corporation

W32.Sasser.E.Worm (Lsasss.exe) - McAfee

W32.HLLW.Lovgate.C@mm - Symantec Corporation

Endret av el_cash
Lenke til kommentar
du kan nok trygt la lssas.exe, ihvertfall så lenge ingern antivirusprogramvarer klarer å finne noe virus på pcen din:

 

Mulig det, jeg snakka med 2 kundebehandlere fra telenor i går og de losa meg fram til Symantec og Panda for å få en virusjekk utenifra.

Dette gikk ikke da disse programmene nekta meg inngang de godkjente ikke browseren selv om jeg vet jeg kjører explorer6 som disse programmene krevde..

De mente jeg hadde et mulig virus som nekta meg adgang.

 

Jeg har innstalert Norton antivirus med brannmur og den oppgraderes flere ganger i uka så ingen smutthull der.

 

Mulig det er så enkelt at lsass.exe ikke er en trojaner så lenge viruskontrollen ikke finner noe.

Med andre ord så har du nok rett.

Lenke til kommentar
eller bare last ned fikser for:

 

W32.Nimos.Worm - Symantec Corporation

W32.Sasser.E.Worm (Lsasss.exe) - McAfee

W32.HLLW.Lovgate.C@mm - Symantec Corporation

 

- og kjør disse.

 

kommer du ikke inn på noen antivirussider så last ned fra en annen pc og brenn fixene over på en cd. :)

Nå har jeg testa alt og det virker som det ikke er noen trojanere på min maskin.

 

 

Takk for all hjelp :D

Lenke til kommentar
Så mye for så lite :roll:

 

Ut fra den første posten din så kan man tolke det som at du har sjekket med antivirus og funnet ut at det er virus :dontgetit:

Nå er ikke jeg en virus ekspert men etter å ha sjekka isass.exe på nettet og samtalen med telenor var jeg ganske sikker på at det var et virus.

Jeg er enda ikke sikker men etter å ha kjørt det som er av programmer tolker jeg det dithen at det ikke er noe.

 

:blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...