Gå til innhold

Ulyd i Sony DSC-P100


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk mitt sony p100 for et par dager siden, meget fornøyd med det så langt.

 

En ting jeg la merke til var at det kommer en knitrelyd fra kameraet når det står i videomodus, dette gjelder kun når det står i "standby", når jeg trykker "record" eller bytter til ett annet program (foto, setup osv.) forsvinner lyden. Er det noen andre som har opplevd dette, eller hørt om det?

 

Om du har en p100 selv kunne du jo sett om du også får samme lyden?

 

Håper ikke det er noe gale med kameraet, har ventet på det en god stund nå, vil nødig sende det inn igjen!

 

Fint om noen kommer med innspill!

 

Mvh. Jostein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontinuerlig fokus? Som stopper opp når man starter å filme fordi all prosessorkraft da blir benyttet til å lagre video? I det minste så er man da ihvertfall sikret riktig fokus når man starter å filme, og det er jo ikke alltid at man forandrer avstanden til det man filmer så drastisk. Mulig du kan slå av dette i menyen. Kan også være at det står et notat om det i bruksanvisningen.

 

Vet at noen eldre Nikon modeller hadde kontinuerlig fokus, uansett om det sto i video eller vanlig modus. Dette var en markant knitrelyd.

 

Men ville nå spurt butikken der du kjøpte kamera, og om de evt. kan sjekke med et av de andre kameraene.

Lenke til kommentar

Kig i brugsanvisningen og se om kameraet har kontinuerlig autofokus i filmfunktionen. Dette har mit Nikon Coolpix 3700, men det kan nemt slås fra. Når lyden fremkommer i standby vil jeg tro at det ikke er kameraet der er noget i vejen med. Det er vel noget andet hvis lyden er der når kameraet arbejder...?

Lenke til kommentar

Det kan hende det er autofokus ja, det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har ikke bruksanvisningen for hende nå. Men har letet litt på sony sine sider, fant en brukermanual der osgå, men fant ikke noe om kontinuerlig autofokus der.

 

På kameraspesifikasjonene her i produktguiden står det at kameraet har kontinuerlig fokus, men jeg vet ikke om dette gjelder for video-modus eller om det har med bilde-modus å gjøre. Er det noe som heter kontinuerlig fokus på bilde-modus også?

 

Carlos: tror kanskje jeg var litt uklar i første innlegg, kameraet er ikke i standby. Ulyden kommer når kameraet står på video-modus uten at jeg har presset "rec". Når jeg presser rec forsvinner knitrelyden. Synes også dette kunne virke litt merkelig, at den slutter å fokusere når en tar opp film..

 

Takk for svar iallefall, så skal jeg få sett litt gjennom manualen i helgen.

 

Carlos: Lager ditt nikon lyd både når du trykker "rec" og når du bare er i movie-modus?

 

~Jostein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...