Nicci NO Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Toshiba Gigabeat F60: MobileMag Announcement (engelsk) digi.no Announcement (norsk) Hovedpunkter: - Usikkert om den kommer til Europa. I Japan/Asia til jul. - Trolig blir den dyr, anslått amerikansk pris: $575 (anslag fra artikkel) - Trykkfølsomt navigeringskryss - Et par millimetere større enn iPod 40GB - Lettere(?) enn iPod 40GB - 2,2 tommer fargeskjerm - Ikke video-avspilling - Støtter MP3; WAV; WMA. - 11 timer avspillingstid. - USB 2.0 interface - Fungerer som egen disk i Windows (?) - Dock-muligheter (ikke på lillebror eller -søster F10 og F20) Personlige tanker: Spilleren ser ut som et godt alternativ til iPod og utfordrer kanskje spesielt med tanke på design. Den kan legge til bilder ved sanger. Hvorvidt den kan konkurrere på andre funksjonelle områder er foreløpig usikkert. Den har potensiale for å bli et nytt mote-ikon for 'highend' forbrukere som ønsker å skille seg ut mer enn en iPod kan bidra med. Har du baller importer du den direkte fra Japan når den slippes, det skrives at det er engelsk meny på den. Prestel PMP1004 DAPreview Preview (engelsk) Hovedpunkter: - Støtter MPEG4 / DivX / JPEG / MP3 / WMA - 2,83 tommer fargeskjerm - 20GB harddisk (1.8 tommer?) - USB 2.0 interface - Fungerer som egen disk i Windows. - Direkte opptak fra video / audio kilder. - 1.3 mpixel kamera Personlige tanker: Vel er ikke jeg så interessert i den nyere video-evolusjonen PMP, men denne ser interessant ut. Spesielt om den kan ta opp fra video/audio kilder og ta bilder kan det fort bli en slager, eller i hvert fall en fremtidig trendsetter. Kanskje på tide å la en mobil være en mobil igjen? Desverre ser den rimelig tjukk ut, og kunne kanskje hatt en større harddisk. Perstel er koreansk/britisk, så sjansen for at produktet blir glemt igjen i asia får vi håpe er liten. -------------- Om dere kommer over mer informasjon om spillere listet opp eller andre spillere (nb: harddisk-baserte) det er verdt å si noe om, ikke nøl med å post eller send til meg så jeg kan inkludere det i oversikten ovenfor. Jeg håper denne tråden kan forbli ren informasjon fremfor å utvikle seg til en diskusjon om hva som er best. Endret 5. november 2004 av [email protected] Lenke til kommentar
Algron Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Prestel PMP1004 var fin! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 toshiba gigabeat var rålekker (ja, selv den rosa!) blir nok en slik på meg da når den kommer! Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hvorfor var disse spillerene spesielt interessante? Og hvem bryr seg vel om design? Gi meg en spiller som støtter true gapless playback av mp3 filer (ved lesing av lame headers), som støtter Ogg Vorbis med true gapless playback og som støtter MusePack med true gapless playback (selvfølgelig fullstendig urealistisk). Og gjerne FLAC også, med gapless playback selvfølgelig. DA skal jeg bli interessert. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Og hvem bryr seg vel om design? Jeg, og sånn ca. alle som har kjøpt iPod. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Og hvem bryr seg vel om design? Jeg, og sånn ca. alle som har kjøpt iPod. Tviler på at de fleste som kjøper Ipod bryr seg utelukkende om designet. Når enkelte her vurderer å kjøpe en spiller fordi den ser lekker ut har man derimot et merkelig fokus. Keyzer Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Tviler på at de fleste som kjøper Ipod bryr seg utelukkende om designet. Når enkelte her vurderer å kjøpe en spiller fordi den ser lekker ut har man derimot et merkelig fokus. Keyzer Vel det er vel de færreste som kjøper en mp3-spiller som de synes er stygg... med mindre de skal hjemme den vekk i bilen et sted da. Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg syns det er latterlig å bry seg om design. Jeg bryr meg ikke det minste om hvordan spilleren ser ut, så lenge den er god. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Vel det er vel de færreste som kjøper en mp3-spiller som de synes er stygg... med mindre de skal hjemme den vekk i bilen et sted da. Jeg kjøpte en mp3-spiller jeg syntes var stygg. Rett og slett fordi lyden ble skamrost i det jeg leste av tester, og fordi 1,5 gb HD var nok for meg på den tiden. (For øvrig en iriver igp-100). Nei, jeg forstår virkelig ikke de som kjøper en mp3-spiller fordi den er pen. Det viktigste er selvsagt hva spilleren gjør - ikke hvordan den ser ut. Hvem f... bryr seg om hvordan andres spillere ser ut? Nettopp. Svært få. Og hva gjør det da at folk ser den? Dessuten ligger vel de fleste mp3-spillere i en lomme uansett... Keyzer Endret 8. november 2004 av Keyzer28 Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Hvorfor var disse spillerene spesielt interessante? Og hvem bryr seg vel om design? Gi meg en spiller som støtter true gapless playback av mp3 filer (ved lesing av lame headers), som støtter Ogg Vorbis med true gapless playback og som støtter MusePack med true gapless playback (selvfølgelig fullstendig urealistisk). Og gjerne FLAC også, med gapless playback selvfølgelig. DA skal jeg bli interessert. Jøss ja. Jeg skrev jo tråden akkurat spesifikt for din smak og utelukkende for å tilfredsstille deg alene. Hvis dere ikke bryr dere om design, fint for dere. Andre gjør. Og andre har annerledes krav til spillere enn dere selv. Jeg har planer om å liste opp spillere som er interessante for meg, men jeg håper jo at andre kan bidra med spillere som ikke er nevnt og som er interessante for dem. Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Den Presten var jo elendig stygg da, designet minnet meg om en 1984-walkman. Toshibaen var heller tvilsom, men langt bedre enn Prestel. De må nok gjøre en bedre jobb for å danke IPoden ut, fordi når IPod kom var den "revolusjonerende" designmessig, og det samme må en konkurrent gjøre for å vinne markedsposisjon. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 +dockingbay + usb wifi nettverk +MSD støtte (some er sårt manglende på båd ipod og creative sine alternative) (vel, forhåpentligvis da...) +Fint design +Fargeskjerm +Det er ikke en ipod -11timer avspillingstid...håper denne endres før lansering..(nesten like ille som ipod jo!) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Tviler på at de fleste som kjøper Ipod bryr seg utelukkende om designet. Hvor skrev jeg og/eller du utelukkende? Designet betyr noe, jeg sa aldri at det betyr alt. Bah. Når enkelte her vurderer å kjøpe en spiller fordi den ser lekker ut har man derimot et merkelig fokus. Det er en medvirkende faktor, ja. Det handler også om at ikke alle er like opphengt i tekniske detaljer og finurligheter som den gjennomsnittlige datanerden er. Det skal også sies at en spillers design ikke bare handler om utseende, men også funksjonalitet, størrelse, navigasjon, etc. etc. Men for all del, kjøp så mange mursteiner på ørtenhundre GB du vil, jeg foretrekker en pen, funksjonell, liten og ikke minst god spiller. Keyzer Hva er poenget med dette? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 se på brukernavnet? det er mange her på forumet som legger inn navnet sitt (eller brukernavnet) som "signatur" utenom Forum signaturen og slikt Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 man kan vel sammenligne iPod og de andre med musikkannleg generelt: Mange kjøper stilige og lekre Sonyannlegg. Disse spiller cd, og stort sett ikke noe annet, lyden er så som så, ikke noe for folk som virkelig ha lyd. Andre kjøper fra NAT (eller lignende) da får de en vanvittig lyd, men utseendet er så som så. Jeg mener ikke å sammenligne kvalitet OSV utover det jeg har skrevet!! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 man kan vel sammenligne iPod og de andre med musikkannleg generelt: Mange kjøper stilige og lekre Sonyannlegg. Disse spiller cd, og stort sett ikke noe annet, lyden er så som så, ikke noe for folk som virkelig ha lyd. Andre kjøper fra NAT (eller lignende) da får de en vanvittig lyd, men utseendet er så som så.Jeg mener ikke å sammenligne kvalitet OSV utover det jeg har skrevet!! Sant nok. Men så er det ikke store forskjellen på lyden i en iPod, og lyden i en f.eks Creative-spiller, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå