Tfosheim Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Pentium-M-hovedkort fra DFI DFI har oppdaget at Intels mobile prosessorer har et godt forhold mellom effektforbruk og ytelse. Selskapet lanserer nå et Pentium-M-hovedkort for desktop-maskiner. Les artikkelen her Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 i 640x480 LQ ? :!: jaja, Hvordan yter den i applikasjoner da? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Ser jo lovende ut. Hvordan er klokkeegenskapene? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 i 640x480 LQ ? :!: jaja, Hvordan yter den i applikasjoner da? Sikkert fordi skjermkortet ikke har noe å si i den oppløsningen ^^ Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Veldig bra. Dette må være en glimrende løsning for stue-pc'er. Spesielt med innebygd grafikkort, så kan den jo (for)bli liten også. Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Noen som vet prisen på en 2,8ghz Pentium M? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Grunnen til at de tester q3 i slik lav oppløsning er jo fordi skjermkortet har mindre å si ved en slik benchmark. Ved slik lav oppløsning blir det jo mer cpu intensivt. Om de hadde kjørt i 1600x1200 med et GF 6800U, så hadde jo skjermkortet dratt hele lasset. Ergo, hele poenget hadde jo vært borte Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Noen som vet prisen på en 2,8ghz Pentium M? Nå får du vel ikke pentium-m i 2,8GHz, maks er vel 2,2 eller noe sånt. Den verdien på 2,8GHz er nok overklokket. Men hu hei som det går. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Jeg gleder meg til de gale finnene hiver flytende nitrogen på den CPU'en... Nå mangler det bare et dugelig brikkesett med støtte for minst PC3200 DDR og AGP 8x. Helst DDR-2 667 og PCI-E. Endret 5. november 2004 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jaaa, de finnene MÅ finne å overklokke den til 3.5-3.5 ghz, da slår den verdensrekorden på 6 ghz vil jeg tro. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Blir spennede det her, men det er vel fortsatt litt i dyreste laget for å konkurrere mot en "vanlig" CPU, blir vel mer ett laveffektsalternativ. AtW Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 blir litt forvirret over intels navnsetting på sine prosessorer... og det har tydeligvis forfatter gjort også: Pentium 4-M på 2,8 GHz "flyr forbi" både "Prescott" Extreme Edition på 3,4 GHz og Athlon 64 4000+ i Quake 3. For hvis pentium 4 mobil flyr forbi prescott Extreme edition 3,4GHz, hva gjør vel ikke Pentium M ? For jeg har vel ikke misforstått hvis jeg sier at Pentium M == "Centrino" ? *forvirret* Lenke til kommentar
hkg Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 blir litt forvirret over intels navnsetting på sine prosessorer... og det har tydeligvis forfatter gjort også: Pentium 4-M på 2,8 GHz "flyr forbi" både "Prescott" Extreme Edition på 3,4 GHz og Athlon 64 4000+ i Quake 3. For hvis pentium 4 mobil flyr forbi prescott Extreme edition 3,4GHz, hva gjør vel ikke Pentium M ? For jeg har vel ikke misforstått hvis jeg sier at Pentium M == "Centrino" ? *forvirret* Artikkelforfatter mener nok Pentium-M, dvs centrino, og ikke Pentium 4-M. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Overraskende å se PCI-X på dette hovedkortet. Men dette gjør det jo perfekt for å sette inn en SCSI-kontroller på hovedkortet. Dette er et hk jeg vurderer seriøst... Lenke til kommentar
corcky Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg gleder meg til de gale finnene hiver flytende nitrogen på den CPU'en... Nå mangler det bare et dugelig brikkesett med støtte for minst PC3200 DDR og AGP 8x. Helst DDR-2 667 og PCI-E. Se her Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Centrino er ikke Pentium-M alene, det består av CPU, hovedkort og trådløst nettverk fra Intel. Pentium-M "Dothan" er en egen prosessor som P4 "Northwood" og "Prescott". Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Som jeg postet i går: Test av DFI kortet på både Pentium M og Celeron M: Test DFI 855GME-MGF NB! fransk, kan noen få oversatt denne i bablefish eller lignende?? Endret 5. november 2004 av Npvk_X Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Endelig. Dette har jeg ventet på lenger. Får håpe flere hovedkort produsenter følger på. Pentium-M er en helt rå cpu. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Er DOOM3 de har testet med, ikke Quake 3 som det står i artikkelen... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Dette er svaret fra dfi på amd sine mobile cpuer Kanskje min neste ? Endret 5. november 2004 av tbend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå