fiskfisk Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Mange sto måpende igjen etter at Sega kunngjorde oppfølgeren til 80-tallets største bilklassiker, OutRun, men mange tenkte nok tanken allerede da. Dette kan umulig gå bra. Les artikkelen her Lenke til kommentar
SHDR Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Gratulerer, du later til å ha misforstått spillet fullstendig. Jeg vil også rette litt kritikk mot språket ditt, som du tydeligvis tror blir bedre av å være vanskelig. Men det er pirk. Problemet mitt er at du tydeligvis ikke har spilt OutRun 2 noe særlig, og jeg lurer på hvor mye av challenge-moden du egentlig har spilt når du klarer å klemme ut av deg at brekksladdene er ubrukelige. Det er ganske flott gjort, i og med at spillet mer eller mindre går ut på å sladde, og at det er den klart beste måten å forsere banene på. Du kan sladde gjennom en hel bane uten å miste fart, om du fikser sladdingen skikkelig trenger du ikke miste fart når du tar svinger, noe som er helt nødvendig for å i det hele tatt klare spillet. Om du sakker ned og tar svingen ved lavere fart bruker du så mye tid at du ikke klarer banen. Det er også bortimot umulig å klare challenger uten å skrense en god del. Kan du fortelle meg hvordan du klarer å stemple spillets definerende gameplayelement som ubrukelig uten engang å ha forklart hvordan det virker, og hvor viktig det er i spillet? Og hvordan kan du skrive om et spill uten en eneste gang å nevne hva slags spill det egentlig er? Vi har å gjøre med en arkaderacer her, et spill som er designet for å være gøy og vanskelig, ikke for å holde deg fjetret med hundrevis av nesten like biler eller sertifikater. Jeg får mer eller mindre følelsen av at vi ikke har spilt samme spill. Og jeg er jævlig nysgjerrig på hvordan du har klart noe som helst i spillet uten å bruke brekket. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Jeg tror vi er rimelig uenige om hva som skal til for at et spill skal være gøy, og ja, mye av poenget er breisladdene. Jeg mener at de er forholdsvis verdiløse, og ødelegger mer enn de skaper. Det skriver jeg også i omtalen min, og selvfølgelig er de nødvendige i challenge-modusen når flere av oppgavene _utelukkende_ går UT PÅ å breisladde. Det betyr ikke at de gjør spillet bedre av den grunn. Det er en arkaderacer, og som jeg selv skriver, jeg mener at det er der den burde ha holdt seg. Det er enkelt og greit ikke spesielt morsomt utover den hundrelappen man er fristet til å bruke første gang man spiller igjennom spillet i arkaden (der det tok to forsøk å klare den vanskeligste ruta). Spillet var absolutt ikke utfordrende der heller, men der hadde man bare lagt på tjue kroner og fått den underholdningen man var ute etter. Jeg vet at mange er uenig med meg om konklusjonen, og at flere mener at "nei, du har ikke forstått poenget med breisladdene!!!". Beklager, men jeg mener at jeg har gjort det, og i mine øyne blir det ikke noe enormt godt spill av det. For min del er OutRun 2 et helt OK spill, men som har åpenlyse svakheter som ikke rettferdiggjør et innkjøp utover de som er spesielt interessert. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 "But personally, I'd rent this first if you're unsure. It's not for everyone, and unlike the super sophisticated racing games with amazing physics and suspension and all that customization, this one pales in comparison. But if you like racing games and you want something that's both old-school and extremely fun, and you want to play online, OutRun2 is an excellent buy. Plus, for $39.99 and the inclusion of the original OutRun AND tracks from Daytona USA, you can't go wrong." -IGN Lenke til kommentar
SHDR Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg er redd IGN ikke står som noen kjempegod kilde til spillomtaler heller, men joda. Du er nødt til å se på OutRun 2 utifra hva spillet er i seg selv, og ikke som en representant for racing-genren. Det er selvsagt godt mulig at du ikke likte det, og at det er det, greit nok, men jeg ville driste meg til å påstå at OutRun 2 banker for eksempel Burnout 3 hva angår både underholdningsverdi og utfordring. Dessuten handler ikke utfordring om hvor fort du kommer gjennom spillet, utfordring handler om å perfeksjonere teknikken og hvor vanskelig det er å gjøre det. Utfordring handler ikke om å samle sammen 400 biler og alle sertifikatene. Sladdene i spillet er ikke bare-bare å mestre; det er sladdene som *ER* spillet. Det er ikke noen kjøring i OutRun 2 som ikke baserer seg på at du kan skrense som en jævel. Men joda. Vi er ganske enkelt uenige om hva som er et godt spill og ikke. Personlig mener jeg at fokuserte, mestringsorienterte spill er de bete, og at den enorme mengden biler og annet i spill som Gran Turismo og Burnout 3 bare er der for å ha et tall å skryte av. Hvor mange biler har du ærlig talt bruk for? Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) HVA?! Disser du IGN? Fyfaen! Uansett hvilket nettsted du leser spillomtaler på vil du alltid komme over omtaler du er dypt uenig i, det betyr ikke at anmelder tar feil og du har rett, det betyr bare at han har en annen smak enn deg. Du kan også bare glemme å diskutere med han og prøve å overbevise han om at han tar feil og har misforstått noe, dette er meget vrange og særegne folk som på død og liv ikke kan se ting fra andres synspunkt Jeg har bare spilt Outrun på arcades, prøvd Burnout 3 på Xbox, og de to spillene er egentlig ikke så ulike, begge handler om vill og utfordrende kjøring, jeg syns ihvertfall at Burnout 3 er en skikkelig arcade racer, den hører hjemme i spillehallene, fenget meg i et par timer så var det over. Endret 8. november 2004 av odex Lenke til kommentar
TST Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Uansett hvilket nettsted du leser spillomtaler på vil du alltid komme over omtaler du er dypt uenig i, det betyr ikke at anmelder tar feil og du har rett, det betyr bare at han har en annen smak enn deg. Du kan også bare glemme å diskutere med han og prøve å overbevise han om at han tar feil og har misforstått noe, dette er meget vrange og særegne folk som på død og liv ikke kan se ting fra andres synspunkt Og vice versa. ;-) Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ja, det skal jeg være helt enig i, hehe. Lenke til kommentar
SHDR Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg driver nu kanskje med en spillside selv, så jeg mener jo selvsagt at jeg vet best i kraft av å være spillanmelder selv. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Synes Outrun 2 er morsomt og ganske bra. Trenger jo to-tre runder oppvarming før man setter i gang med kjøringen for å klare å håndtere de dårlige bilene, når man har låst opp de bedre bilene er det en utrolig forbedring og det blir morsomere. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Kan man virkelig sammeligne OutRun 2 med gt 3 og Burnout 3 ?da må det være bra eller...skal ikke uttale meg siden jeg ikke har prøvd det,men får meg ser det ut som en arcade-racer med halvbra grafikk og alt går på tid ! Eller sladde seg gjennom svingene,var det ikke det rige racer gjore noen år siden på ps 1 Lenke til kommentar
SHDR Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Traxco: Stemmer. Det likner veldig på Ridge Racer. Ja, alt går på tid, og nei, det er ikke halvbra grafikk. Om du har litt streit TV er det ikke mye på krysskassa som ser bedre ut enn det her. Endret 9. november 2004 av SHDR Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Jeg har både Outrun 2 og Burnout 3 inne på Xboxen min, og jeg må si at jeg ble utrolig skuffet over Outrun. Det er ikke dugelig til noe særlig, og de kunne latt det ligge med Outrun (1). Det er ikke et godt spill på noen som helst måte, og det er greit nok at de ikke har mål om å ha med realisme i spillet. Man får ingen fartsfølelse, brekksladdene er urealistiske, trafikken går alt for fort generelt, grafikken er ikke noe å skryte av + at underholdningsverdien er lik null. Burnout 3 er et langt bedre spill hva underholdningsverdi angår, samt at det er en smule mer realistisk når man tenker på kjøreegenskaper og fartsfølelse. Vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg er veldig enig med anmelder. Traxco: Stemmer. Det likner veldig på Ridge Racer. Ja, alt går på tid, og nei, det er ikke halvbra grafikk. Om du har litt streit TV er det ikke mye på krysskassa som ser bedre ut enn det her. Greit nok, det er glade farger - men mer enn det har ikke Outrun 2 grafikkmessig. Det virker som de bare har slengt sammen noe, og gitt ut et halvdårlig resultat. Har spilt det på to TV'er med godt bilderør, og det er ikke akkurat imponerende. Hadde spillet kommet ved Xbox releasen, da kunne vi snakket om at det var fin grafikk - men det funker ikke nå som vi snart er i 2005. Endret 9. november 2004 av Complexion Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Traxco: Stemmer. Det likner veldig på Ridge Racer. Ja, alt går på tid, og nei, det er ikke halvbra grafikk. Om du har litt streit TV er det ikke mye på krysskassa som ser bedre ut enn det her. Hvis du mener dette er bra grafikk på et spill har du ikke sett mange.så noen filmer på gamespot av spillet(der scoret spillet 8.3) http://www.gamespot.com/xbox/driving/outrun2/review.html Men er vel mere en cool arcade racer som kansje ikke passer alle.tror Project Gotham Racing 2 må være et bedre valg enn dette ! Ps:ingen feil med min tv 100hz og Widescreen må vel duge.vil jeg ha grafikk spiller jeg dx 9 spill med 6800 gt(1200x1600 AA/AF på) Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 1600x1200 hvertfall. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 1600x1200 hvertfall. ok.er med på den Lenke til kommentar
SHDR Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Du har sett en video, og utifra det føler du at du kan dømme spillets grafikk? En lavkvalitets streamet video, attpåtil? Project Gotham Racing er sikkert greit nok det, problemet er bare at det er så hinsides kjedelig og sjelløst at jeg vil grine. Og med fare for å skape en grusom grafikkdiskusjon: det er ikke antallet bump-map-layers, normal-mappingen eller pixelshaderne eller displacement-mappene eller specularity presisjonen eller refraksjonene eller noe annet teknisk som bestemmer om et spill er pent eller ikke. Det er den kunstneriske kvaliteten ... du kan si hva du vil om spill som Abe's Oddyssey og Sacrifice, men jeg synes de ser bedre ut enn det aller meste som blir sluppet i dag. Selv Planescape: Torment gjør det, i kraft av å være temmelig unikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg