kilogram Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Ny phishingmetode fryktes "Phishing", det å lure brukeren til å oppgi informasjon til en side som ligner på den de er vant til, er blitt et svært vanlig problem. En ny angrepsteknikk gjør nå at brukeren ikke må trykke på en lenke i en e-post. Les artikkelen her Lenke til kommentar
zvane Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Vil det da være en ide å skifte bokmerket til å lenke til ip-adressen til banken istedenfor url'en? Da vil man vel unngå begge de omtalte phishingmetodene. Eller? Lenke til kommentar
zvane Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Ops... Skulle ha testa den idèen før eg la den fram. No har eg testa det, og eg kom ikkje inn i skandiabanken når eg gjorde det. Men kanskje det virker i andre nettbanker? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 er dette eit problem for norske nettbanker? tenker då spesielt på dei mindre nettbankane. dei som skal utføre angrepet, er vel helst utenlandske, og har dermed ikkje kjennskap til alle noregs banker. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Om du tror det ikke finnes norske pishere, da er du naiv. Jeg tror de er der..om enn ikke mange, men de har peiling. Og de er godt skjult bak kontoer i utlandet og lignende. (EDIT: Dette er noe jeg antar, ikke noe jeg vet) Phishing har fungert på norske bankkunder før, og vil fungere mer og mer. Denne metoden var skremmende..og ganske så smart utviklet. Men om det kommer en versjon som endrer HOSTS, da har vi et problem! Endret 5. november 2004 av Alastor Lenke til kommentar
G Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Det hadde gjerne vært på sin plass og lagt til tips om botemidler til artikkelen, eller fulgt opp med en ny artikkel om botemidler. Jeg er sikker på at det finnes programmer som passer på HOSTS filen slik at ingen kan skrive til den uten tillatelse. Tenker da selvfølgelig på andre programmer du installerer etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå