Roella Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg skal velge os til min nye PC. Men hvilket skal jeg velge. Jeg vil gjerne ha funksjonaliteten til XP, men så hører jeg at mange spill ikke takler xp... hva vet dere om dette? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Alle nyere spill takler xp. Har ikke støtt på et spill enda som ikke virker i xp og da hadde jeg win2000 før det. Ingen spill som ikke ville virke der heller. Ikke som jeg fant i hvert fall. Om maskinen din er gammel er det ikke vitsi å kjøpe xp da det systemet er så stort at maskinen din vil slite. Lenke til kommentar
Roella Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg skal kjøpe ny PC. Den blir som din, bare med ASUS hk og amd xp1900. Det holder med 256 mb ram hvis man bruker xp, og spiller litt? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg har 384 mb sd-ram, athlon 1300 og xp pro, og hos meg ram en av flaskehalsene. 256 er lite. Men det jo lett for deg å kjøpe en brikke til om ei stund hvis du synes det går treigt. Jeg spiller ikke så mye, men brenner, surfer, ripper og laster ned mye, gjerne samtidig. mvh Are-Harald Lenke til kommentar
Roella Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Ja, jeg kan kjøpe mer RAM etterhvert, det har hele tiden vært tanken. Sjekk privat meldinger, ahbs! Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Kjøp så mye RAM som mulig! RAM er tingen! Jeg har 256MB DDR SDRAM i min nye maskin, og det er altfor lite!! Har 640MB SDRAM i min gamle, og det er sånn rimelig bra! (Pengene strekker ikke til!) Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Mange kamerater av meg som har windows xp har problemer med å kjøre warcraft 3 demoen, (nyeste demoen på markedet!) og masse gamle spill... hvis man skal kjøpe et os fra windows så burde det være windows 2000... :smile: Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 XP tar det aller meste, men gamle DOS spill kan by på endel problemer. Må bruke compability delen litt, samt finne 3rd party programmer for å hjelpe rundt problemer som f.eks VESA, lyd o.l. Det aller meste som er laget til windows funker. Win2k er mye mer kresent på spill. Lenke til kommentar
Roella Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 17:58, DipmiX skrev:Mange kamerater av meg som har windows xp har problemer med å kjøre warcraft 3 demoen, (nyeste demoen på markedet!) og masse gamle spill... hvis man skal kjøpe et os fra windows så burde det være windows 2000... :smile: Windows 2000 er vel heller ikke kjent for å kjøre alle spillene...Finnes det ikke en patch laget av warcraft produsenten som lar deg spille det på xp? Spørs jo hva du mener med "problemer med å kjøre" Lenke til kommentar
sten Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Enkelt, Dualboot er tingen ! XP og 98 evnt. ME bruk XP sin dualboot eller bootmagic ! Lenke til kommentar
Roella Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Er det ikke for sent med dualboot, dersom du først har innstallert xp på din pc, og så vil ha 98? Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 tror det, men hvorfor vil noen ha W98 når de har XP? (med mindre de har lite ram) Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Fordi de sliter med gamle spill osv. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Heisan Er det noe jeg hater, så er det XP vs Gamle_Spill-diskusjoner. Det er ikke en så vanskelig avgjørelse, egentlig. Jeg har hatt XP i noen måneder nå og er meget fornøyd med det, særlig grunnet stabiliteten fremfor Win98. Som nevnt, DUAL-BOOT er tingen. Jeg kjører XPPro og Win98SE i dualboot og det er helt perfekt; XP til surfing, programmering,nyere spill, etc og 98 til gamle spill eller programmer som oppfører seg dårlig i XP. --------------- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå