Gå til innhold

Backup av én fil til cd-r

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

skal kjøre backup av en databasefil (mdb) daglig, jeg har mekket sammen en liten batch fil som skal kjøres når bakcup skal taes.

xcopy D:\Programmer\spybotsd13.exe D:\Test

pause

ren "D:\Test\spybotsd13.exe" "%DATE%.exe"

pause

xcopy D:\Test\"%DATE%.exe" f:\

pause

del D:\Test\"%DATE%.exe"

Bruker easy cd creators inCD eller directCD husker ikke helt, men er slik at du bare kan dra/kopiere filen til cd-brenner via explorer så brenner den.

Men dette fungerer ikke helt bra, filene blir ubruklige på cd-en, eller "skriptet" stopper helt opp når det kopierer til cd-en (altså når filen skal brennes). Dette skjer ikke første gang "skriptet" kjøres, men fra andre gang, en dag etter, kan dette skje. Så om noen har et gratis/billig program som fungere til dette? Eller vet om andre løsninger.

Litt info:

- Filen som skal brennes er ikke større enn 10-15mb.

- Filen kan brennes rå

- Må ha dato som fil navn

- Gjerne verfisering av filen (at den er ok)

- Er en samsung brenner

Edit: batchen er bare en test som tar backup av en vanlig exe fil.

Endret av JuBaLoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Skriptet" stopper helt opp nå også. Har bare en 4x ekstern brenner, tror jeg skal prøve meg på en raskere én.

Men er så rart, første filen går finfint, så endrer jeg datoen en dag frem og kjører batch filen igjen. Da klikker det... :(

Edit: står dette i loggen:

Comparing files D:\PROGRAMMER\spybotsd13.exe and F:\MA 15.11.2004.EXE

FC: no differences encountered

Endret av JuBaLoN
Lenke til kommentar

Bruker du CD-RW eller CD-R? Hvis det er CD-R, så må du bruke en Packet Writing-programvare som støtter CD-R. Hvis jeg ikke husker feil, så er det DirectCD som støtter dette. InCD støtter etter det jeg vet kun CD-RW. Og de to programmene fungerer dårlig sammen.

Lenke til kommentar

Bruker cd-r. directCD, men nå ser du ut til å fungere. Hjalp med en raskere brenner 40x istendenfor 4x..:p

Sitter å vurdere en USB pen heller, ettersom gamle database filer bare kan slettes etterhvert. Men saken må vurderes litt..

Takk for hjelpen sofTest, poster sikkert om det blir flere problemer..;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...