CleverLaskiN Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Har bygd en pc for en kompis av meg. Alt funka fint i ca 3 uker, så skulle han koble til en ekstern HD, så klikka alt samma når han installerte driverne og måtte starte pc'n pånytt igjen. Jeg slår på pc'n og alle viftene begynner å gå rundt ( cpu, strøm, systemvifte, gpu vifte, kabinettvifter ) men ingenting annet funker. HD'ene bootes ikke, kommer ingen pipelyd fra systemhøytaleren, og leds'n bakpå pc'n som skal indikere om noe er galt, blinker aldri. Noen sier at dette er et klassiske tegn på at det er noe galt med cpu'en men, tingen er at det er et msi hovedkort, med det følger det med et pci kort som har 4 led's på seg. Disse skal lyse i forskjellige kombinasjoner vist noe er galt, også vist cpu'en er skadet eller ikke sitter ordentlig fast, men de blinker ikke engang. Så jeg lurer på hva som kan være galt. Har testa alle de forskjellige komponentene (grafikkort og ram, ikke cpu, siden jeg har en annen socket på min ) så eneste jeg kan komme på er at noe kanskje er galt me cpu'en..? Noen forslag ? Mvh. Niklas. Lenke til kommentar
chil Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 vanskelig å si, kan se ut som det er noe med CPUn eller HK, ta ut CPun å sjekk om den er skadet hvis det er en AMD xp eller liknende kan et av hjørnene på kjerna være røket. Se nøye trenger ikke være mye ødelagt for at ingen ting fungerer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Ta ut bios batteriet to timer, eller over natta . Sett jumperen i discharge posisjon . Slik tømmes bios chippen helt og nvram invalidiseres.(slå av 220v på PSU før dette) Vanlig cmos reset sletter ikke alt ,kun brukerdata-rom/setup konfigurasjon bios menyene, og gjør ikke alltid andre ting som å resette ESCD og DMI info lagret i biosens nvram. Endret 5. november 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå