Naits Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 For ei stund siden så kjøpte jeg et tastatur hos denne butikken (de var den eneste som hadde akkurat dette tastaturet), og alt gikk forsåvidt bra. De brukte noen dager lengre på å sende den enn komplett f.eks, men det er uvesentlig. Og vi var begge ferdige med kjøpet. Jeg betalte med VISA og de sendte varen. Men, for et par uker siden, så var kontoen min trukket med det samme beløpet nok en gang. (ca 450kr) Jeg ringte de og fortalte hva som hadde skjedd, og fikk høre at det var helt sikkert et problem med VISA-systemet deres, og at jeg skulle få tilbakebetalt pengene når de hadde undersøkt saken. Dagene gikk, og jeg så ikke noe til pengene, så jeg ringte de opp igjen cirka 1 uke etter at jeg hadde vært i kontakt med de. Og da fikk jeg høre at pengene var sendt, eller ville bli de innen dagen var omme. Jeg tenkte ikke noe mer over det, før jeg igjen for noen dager siden (ei drøy uke til med venting) tenkte jeg skulle ringe og spørre hvorfor jeg ikke hadde fått pengene mine. Da blir jeg møtt av en telefonsvarer som kan fortelle meg at Absoluttdata har gått konkurs, og de har åpent den og den datoen for opphørssalg. Det jeg lurer på nå, er jo hva jeg skal gjøre? Har jeg noen rettigheter i hele tatt? Eller må jeg se lenge etter de 450kronene? Det er jo heldigvis "bare" 450kr det er snakk om, men uansett. Det er mye penger for en student Så hva foreslår dere? Finnes det noen jurister her som vet hva jeg kan gjøre? Mvh, Naits Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Er ikke noen jurist, Men man kan såvidt jeg har oppfatta ringe visa norge og forklare problemet. Et selskap kan ikke trekke/reservere et beløp uten å sende varen.. Lenke til kommentar
Naits Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Så du mener å si at VISA kan betale meg tilbake beløpet? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Så du mener å si at VISA kan betale meg tilbake beløpet? De kan kansellere en falsk transaksjon ja. Lenke til kommentar
Naits Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Transaksjonen har jo skjedd. Jeg er blitt trukket 450kr for noe jeg aldri har bestillt eller fått noe for. Men, skal høre med VISA i morgen. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Tror VISA har en minimumsgrense på 700 kr når det gjelder dekning av beløp. Lenke til kommentar
SamVimes Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Dette er det nok VISA som må ta på sin kappe, og egentlig er det VISA du skulle kontaktet først når du oppdaget at du hadde blitt trukket dobbelt. Jeg tviler på at det finnes noen minimumsbeløp for hva VISA skal dekke i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Absoluttdata i Bergen hadde opphørssalg sist onsdag. Triste greier Lenke til kommentar
Cera Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Du må ta kontakt med banken du ha fått utstedt visakortet... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Snodig at www.absoluttdata.no fortsatt er oppe hvis de er konkurs. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Snodig at www.absoluttdata.no fortsatt er oppe hvis de er konkurs. Internettsider blir often stående etter konkurs. Forvørig: http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/detalj....orgnr=984087381 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Burde iallefall vert fjærnet fra webshopguiden . Lenke til kommentar
SamVimes Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/detalj....orgnr=984087381 Link til Brønnøysundregistrene med opplysninger om konkursboet. for Absoluttdata i Bergen. Lenke til kommentar
Gollum_r Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 De har ikke lov å trekke beløpet dobbelt, men det er en kjent sak at det er vanskelig å få penger ut av et konkursbo. Prøv å få transaksjonen underkjent av VISA. Begrunn dette med at du ikke har kjøpt den varen du er fakturert for. Transaksjoner via VISA krever din eksplisitte godkjenning. Det har du ikke gitt for denne transaksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå