Gå til innhold

Elendig skjerm på compal cl56

geirhaug

Anbefalte innlegg

Fikk multinote cl56 fra multicom. Etter å ha installert windows, var den elendige skjermen det første eg la merke til. Skjermen klarer ikke å vise svart helt perfekt, dvs att skjerm viser noe som ligner på tåke helt nederst mens øvre del av skjermen er ok. Det samme problemet oppstår ved andre farger.

Etter nærmære undersøkelser viser det seg att det er den vertikale innsynsvinklen er latterlige liten. Selv om skjermen er justerert perfekt, er infallsvinklen fortsatt dårlig. Etter å ha lest litt på nettet fant eg to andre tråder 1 2.

En av grunnene eg kjøpte denne maskinen var blant annet testen på Dinside Data, hvor blant annet skjermen fikk 8 poeng av 10 mulige. Etter mi meining burde den fått 3 poeng.

Spørsmålet mitt er om andre eiere av cl56 har samme problemer som eg eller er eg bare kresen? Eller er skjermkvaliteten på bærbare generelt veldig dårlig i forhold til crt og lcd skjermer til stasjonære ?

Eg syns iallefall det er utrolig sjenerende med den dårlige skjermen og kommer nok til å bruke angrefristen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har bestemt meg for å bruke angrefristen. Eg klarer ikke den dårlige skjermen, spesielt etter å ha lagt ut mange tusen.

Etter å ha lest i engelske forum, er det mange som er misfornøyd med den vertikale innsynsvinklen.

Burde vel sett faresignalene da det stod "made in China" på esken.

Lenke til kommentar

Geirhaug: Du er klar over at IBM laptoper lages i Kina ? De maskinene som konsekvent finnes på toppen når folk diskuterer solide og robuste maskiner med kvalitets hardware. Det er veldig lenge siden Made in China betydde noe dårligere kvalitet. Mye dårligere rettigheter til de som lager tingene, meget sannsynlig; dårlig kvalitet, kommer helt an på hva de som produserer betaler for produksjonen....

Cobos

Lenke til kommentar

Skjermen på CL56 er ikke så utrolig dårlig som du fremstiller det geirhaug. :hmm: Men rett skal være rett, innsynsvinkelen er dårlig. Svært irriterende når jeg skal se filmer på laptopen.... :no:

Har samme maskin selv, i tillegg til CL50 og CL1557. Mine erfaringer med skjermen er ok, men må innrømme at skjermen på min CL50 er bedre. Marginale forskjeller, men merkbart. :mad:

Frekkas: Sant at Dell8600 har bedre skjerm. Min fetter hadde denne med på LAN hos meg, og da ble jeg litt imponert. Men når jeg først er inne på 8600 så er jo resten av laptopen søppel. Specs messig var den god, men den lagde støy, og var klumpete... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg synes du bare er kresen. Skjermen på denne maskinen er vesetnlig bedre enn på ECS 556E, og et litem smule dårligere enn skjermen på 1557.

Du får naturligvis bedre, men det er mye bærbar for pengene. Så lenge du blir fornøyd selv, går det vel bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...