djjokki Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Jeg har vært rammet av et virus som bl.a. nektet meg internettilgang, nektet meg å starte virusprogrammer osv.. Tror jeg er kvitt viruset, (norton som er oppdatert idag finner ikke mer), men har fremdeles noe som begrenser internettilkoblingen, noen prosesser som kjøres og jeg ikke greier å fjerne gjennom "oppstart" i msconfig osv... Jeg har installert windows igjen et par ganger, men vil nå prøve å gjøre det på en annen harddisk for å være sikker på å få en helt fersk/frisk installasjon!! Når jeg kjører installasjonen av windows, får jeg kun opp min ene harddisk som ligger på en IDE-kabel! Noen som vet løsningen på dette? På forhånd takk!! Jeg har forresten abit nf7-s v2.0 hovedkort, en 120 GB harddisk to sata harddisker 120 & 160 GB Endret 4. november 2004 av djjokki Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 ta en titt på sata-guiden under "lagringsmedier" du Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Det som skjer er at Windows installasjonen ikke finner SATA disker (eller disker koblet til en ATA-133 kontroller f.eks.) fordi Windows ikke har driverene til denne kontrolleren... Det du må gjøre er å laste ned drivere til SATA kontrolleren din fra hjemmesiden til produsenten av hovedkortet og legge disse på diskett (dette er ofte spesielle drivere og kalles ofte for F6 drivere). Når du starter windowsinstallasjonen venter du til det står "Press F6 if you need third party SCSI or RAID drivers.." eller noe sånt, og så trykker du F6 og følger forklaringen på skjermen.. Lenke til kommentar
djjokki Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 AHA!! Flott! Tusen takk for hjelpen!! Fulgte faktisk med en diskett med sata drivere, ja! Skal prøve med en gang!! (skal si det gikk kjapt å få svar her!) JKE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå