Ripz911 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Folk som skriver feil! *headshot* Neimenn: Daa-Ah kan dø *kvinneligkjønnsorganbanneord2k* DØ Ablegøyer Slikkerier (og andre "gamle" ord) Jeg kjente en fyr som sa: "roflmao" han drepte jeg med kniv. ps: LOL er ikke nerd sier man LOL til daglitale har man IKKE lov til og kalle seg selv NERD. LOL er for cs geeks som TROR de kan noe om pc... Velvel: ikke si nerd si; datafrelst i stedet Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ablegøyer Best word ever! Det ordet er jo bare knusekoselig! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ingen kødder med verken "ablegøyer" eller "løye"... Lenke til kommentar
Instict Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 "hvem type tv" er fortsatt det verste Lenke til kommentar
Laman Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 "hvem type tv" er fortsatt det verste "Hvem skjermkort er best?" Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Misliker sterkt at folk bruker IMO og IMHO i slutten av setninger (hvem sin mening en din skulle det ellers være?). Er ikke begeistret for FFS og slikt heller. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Misliker sterkt at folk bruker IMO og IMHO i slutten av setninger (hvem sin mening en din skulle det ellers være?). Det er egentlig som å si: jeg vet du ikke er enig med deg jeg sier, men fordi det står IMO har du ikke lov til å kommentere om det er korrekt fordi det er noe jeg mener. edit: Hater også EOD! Med mindre du er moderator og folk er langt ifra topic er dette som å si: jeg har ikke flere argumenter, derfor får ikke du komme med flere. Endret 9. november 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Misliker sterkt at folk bruker IMO og IMHO i slutten av setninger (hvem sin mening en din skulle det ellers være?). Er ikke begeistret for FFS og slikt heller. Jeg bruker IMO når jeg baserer en uttalelse på egne erfaringer/meninger - og dermed ikke anser disse som allment gyldige. Lenke til kommentar
ekkins Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Beklager, men dette må komenteres. Her sitter folk å klager i det vide å brede på dårlig norsk, og så greier de pinadø å dele opp alle de sammensatte ordene i setningen sin. Patetiske orddelinger er vel kanskje noe av det værste jeg veit av:P Så en gang på en bensinstasjon(Statoil, Rørvik) at det sto Inn Gang over døra. Men, hvis noen skal si "Du er dårlig til å skrive norsk", bør de greie å skrive sammensatte ord rett... Lenke til kommentar
embark Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 "hvem type tv" er fortsatt det verste "Hvem skjermkort er best?" så en brannmann på nyhetene i dag som sa: "...finne ut hvem leiglighet det brant i..." og han var sikkert nesten 40 år Begynner alle å snakke sånn hele tiden, så flytter jeg til sverige!!! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) Begynner alle å snakke sånn hele tiden, så flytter jeg til sverige!!! Ja gjør for all del det, om det er så ufattelig farlig at folk ikke skriver/snakker 100% korrekt norsk. Er ikke alle som evner/gidder å legge sin ære og sjel i å bli pedantiske bokmåls-fetisjister, det må noen av dere her snart begynne å ta innover dere. Gjør det gjerne for deres egen del, men når tråd etter tråd omtrent blir maltraktert av dere pedanter, så går det for langt. Og enda værre når du lar deg fyre opp av det en brannmann sier på tv.. nb! ikke kun ment til deg, men generelt til de som anser seg selv som en del av korrekt_norsk_kulturelite her på forumet. Mvh G Endret 10. november 2004 av Goebbels Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg tror jeg hadde gått å hengt meg altså hvis jeg hadde hørt noen drev å gaula ut lol i dagligtale. Ubestridelig! Men, det er dessverre stor sannsynlighet at dette "ordet" eller andre versjoner av det kommer til å havne i ordboka. Slang, som dette muligens kan kalles, har i alle tider blitt en del av det norske språk etter noen år med innarbeiding. "Gøy" er et godt eksempel på det. Fremtiden er mørk - det finnes ikke håp. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg tror jeg hadde gått å hengt meg altså hvis jeg hadde hørt noen drev å gaula ut lol i dagligtale. Da bør du ikke møte meg, ØB. Jeg liker ikke mennesker som sier homse, fag eller gaylord. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 og han var sikkert nesten 40 år Begynner alle å snakke sånn hele tiden, så flytter jeg til sverige!!! Min egen far sa nettopp "hvem av dem" da det var snakk om dvd-spillere. Det er såpass mange som sier det at ingen reagerer (her på Østlandet). Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Jeg trodde jeg mislikte at folk sa "LOL" i real life, men "LOL" må se seg slått av en som presterte å si "OMFG" her om dagen. Jeg har en kompis som ikke snakker annet en flytende CS. LOL! LEAL! OMGROFLSTFU! Blir gal av han Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 -Seff -lol (altså folk som sier l-o-l) -likosm -plz(samma som lol de sier bare bokstavene p,l og z) -meg i ræv* -Jeg veit -omg omfg ommfg -skjer a?(spesielt på msn!) -Nei det har vi ikke sett Lenke til kommentar
asandnes Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Tampongsnerk! nuff said. Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Nubs som erstatter de andre spørreordene med 'hvem' hater jeg grenseløst mye. Kunne ikke blitt mer enig! Liksom er også et sykt irriterende ord, selv om jeg har ens tygg tendens til å bruke det selv. Men heldigvis ikke så mye. Jeg prøver å bruke det minst mulig. LOL, OMG og lignende er noe av det verste jeg ser/hører. Det er en skam at det skal gå an å bruke slike ord i det norske språk. Endret 24. november 2008 av Shipwreck Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Heftig bump da gitt... Enig at feil bruk av hvem og hvilken er det aller værste... Nå er ikke jeg en rettskrivnings-nazi, og jeg gir f... i om det er ordelingsfeil, kommafeil, feilstavelser osv, men akkurat det med bruk av hvem der det skulle vært hvilken, det irriterer meg noe grenseløst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå