BrukerSlettet Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Skal ha ny server, og lurte på om dette så noen lunde greit ut. Noen stillegående kabinetter med PSU som er å anbefale? Har 7000 jeg skal bruke eksl. frakt, så derfor må jeg spare inn på noe. noen ide om hva? Bør jeg gå over til socket A? 3 x Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 1MB cache, Prescott Asus P4C800-E DELUXE Hovedkort S478/800 I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 MSI Radeon 9250 128MB DDR, 64bit AGP, RX9250-T128, TV-Out, Retail Totalt: 7688 Lenke til kommentar
klo Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hva skal du bruke serveren til? Og hva skal du med DVD-brenner i en server? Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 kabinett skal være inkl. i den prisen? lurer siden du har skrevet om anbefaling, men ikke ført opp på lista over forslaget ditt.. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Nettopp. DVD-Brenner? Tror at Socket A er lurere her. "Prescott" og en del Ghz. Hvis det skal være stillegående så hadde kanskje en mobile Athlon XP hadde vel vært tingen. Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 kjører du mye load, dvs gigabit nettverk osv så er mer ram å anbefale. Kjøp et radeon 7000 pci kort eller noe og ikke det 64 bit pci kortet. Andre sier at Socket A er lurere, dette er ikke sant på en serverapplikasjons box, amd64 hvis du ikke skal ha intel, men intel i dette tilfellet vil være best pga varme osv ved høy cpu load som du får ved massiv kopiering fra en server. Socket a cpuene blir altfor varme ved kontinuerlig load. Slippe load så bruker du scsi, men da var prisen plutselig en helt annen. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Ser du har mange disker, så da regner jeg med at det er en filserver. Personlig ville jeg ha gått for et socket A system med en "kraftig" duron på, du trenger ikke all verdens maskinkraft til en filserver, hvis du da ikke skal ha 10+ klienter kobet på samtidig. 512MB ram? tja, ikke dumt, men tror ikke du trenger mer en 256MB ram. Skjermkort? Gå for et hovedkort med onboard vga, raid, GBLAN og S-ATA. DVD-Brenner, tja om du ikke orker å kopiere direkte fra serveren med din maskin, hvorfor ikke. Edit: kabinett, AOpen H600, stille og ganske så greit å bygge i, bruker kun de på jobb! Endret 4. november 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Prescott til stillegående server ? Jaja.... Sjekk om HK har passiv kjøler før du bestiller, og bytt gjerne seagatene til samsung, da disse mer eller mindre har overtatt stillehetstronen. Hvis du ikke krever noen høy prosessorkraft av serveren, kan det være verdt det å gå for en mini-itx-løsning, via har allerede mange passive løsninger, og intel kommer med en basert på p-m snart. http://www.mini-itx.com/ Endret 4. november 2004 av Saftis Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Kjøp et radeon 7000 pci kort eller noe og ikke det 64 bit pci kortet. Andre sier at Socket A er lurere, dette er ikke sant på en serverapplikasjons box, amd64 hvis du ikke skal ha intel, men intel i dette tilfellet vil være best pga varme osv ved høy cpu load som du får ved massiv kopiering fra en server. Socket a cpuene blir altfor varme ved kontinuerlig load. Slippe load så bruker du scsi, men da var prisen plutselig en helt annen. AMD64 synes jeg høres rart ut. En filserver skal ikke behøve mye maskinkraft. Raske disker er eneste krav. Jeg tror heller ikke at SATA vil ha særlig nytteverdi, sden data alikevel skal overføres via nettverk, hvor maks overføringshastighet som regel ikke overstiger 12,5MB/s. Antakeligvis mindre. Så skal man øke diskytelsen er skrive og lesehastighet viktig. Alternativet er da bråkete raptor eller SCSI disker. Hvis min teori stemer da... En mobile Athlon XP bruker lite watt og blir derfor ikke veldig varm. En yndet prosessor blandt overklokkere, grunnet dens lave temperatur. Så kan man kjøpe en god og stillegående kjøler til. Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Ok.. takk skal dere ha foreløpig. Serveren skal brukes som filserver for det meste, og litt andre småting. Tror jeg går for et socket A oppsett ettersom det så ut som å være mye billigere. Kom over denne: link... Så den grei ut hvis jeg monterte et par harddisker? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Kom over denne: link... Så den grei ut hvis jeg monterte et par harddisker? Er vel helt greit... Nå vet jeg lite om støy-nivået på den der da Kan godt hende den lager litt lyd. Hvordan PSU er det i den da? EDIT: Kanskje bytte ut hovedkortet med et med nForce2 brikkesett... Vet ikke om det har noe for seg. Endret 5. november 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Raske disker er eneste krav. Jeg tror heller ikke at SATA vil ha særlig nytteverdi, sden data alikevel skal overføres via nettverk, hvor maks overføringshastighet som regel ikke overstiger 12,5MB/s. Antakeligvis mindre. Til filserver er vel GBLAN obligatorisk, som bil teoretisk gi 125MB/s, mer en disker klarer å levere. Hovedkort: dette vil jeg anbefale på det sterkeste Endret 5. november 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Da er det klart at SATA er aktuelt. Men det var vel ikkenevnt noen Socket A hovedkort med Gbit LAN. Det hovedkortet du viser til der virker veldig bra. Støtter opp under det. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Kortet jeg nevnte er med GBLAN så vidt jeg kan lese på hjemmesidene til EPoX. Tror det er det eneste med det, også det eneste socket A kortet med så mange S-ATA "porter", hele 6. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Kortet jeg nevnte er med GBLAN så vidt jeg kan lese på hjemmesidene til EPoX. Tror det er det eneste med det, også det eneste socket A kortet med så mange S-ATA "porter", hele 6. Tenkte på de før deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå