Gå til innhold

6800LE vs 9800Pro

ELR

Anbefalte innlegg

Leser flere steder her at det blir anbefalt å kjøpe GeForce 6800LE i stedet for ATI 9800pro, men så leser jeg i andre tråder at det er mye problemer med 6800LE.

Hva sier dere? Er det mulig å bli enig her? Hva er vitsen med et kort med gode ytelser hvis det ikke fungerer? :hrm:

Tar jeg feil nå? Er bare en oppfattelse jeg har etter ha lest litt rundt her på forumet...

Pokkers trykkleifer..... :blush:

Endret av Pitbullo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svarer akkurat som i de 5 andre tråd: definitivt 6800LE. Problemene det var snakk om oppstår bare med den første revisjonen av disse korta. Og det virker som om bl.a. komplett har fått en ny revisjon allerede...

:ermm:

kommer vel litt ann på hva han liker å spille da :roll:

HL 2 = Ati, og nåde den som nekter ass :p

Neida, men fra spøk til seriøs: Du kan se hvem som bundler hvilket spill på kortene sine (ATI sine XT-utgaver og nVidia sine GT/Ultra-kort).

XT har HL2, og Gt/Ultra har Doom3.

Ytelsen trenger jeg vel ikke si mer om i de forskjellige spillene? :)

-mE

Endret av dj_j0tul
Lenke til kommentar

6800 LE er nok bedre enn 9800 PRO i openGL og i direct3D, (noe jeg tror) ihvertfall hvis du softmodder,som jeg har gjort, så får du en ytelse ikke så langt i fra 6800 GT (men mitt kort klarer ikke så mye på minnet) kjører GT på core da ;)

mitt 3dmark 03 resultat: før@325/700 :94003dmarks, nå @350/700 :9772 3dmarks

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Hadde uten noen tvil gått for 6800LE kortet.

Den enkle grunnen av at det er en hel generasjon nyere en 9800 serien til ATi. Kortet har store potensialer til modding og klokking, og jeg ttviler faktisk på at 9800 kjører HL2 raskere enn 6800.

nvidia kortet støtter ogå ny teknologi (shader model 3.0) Så uten noen tvil. Ta nV kortet

Lenke til kommentar

Jeg snakket med en fyr på Mamoz om 6800LE, og han sa at den hærpa versjonen av 6800LE er faset ut (mine ord). De 6800LE-kortene som selges nå er en ny versjon, som ikke har samme feilene som førsteutgaven. Bare pass på at du får den nye versjonen!

Når det gjelder ytelse i HL2 spesielt, så er det FX-serien til nVidia som er dårlig, og som må kjøre HL2 som et DX8.1-spill.

I Doom3 så er nVidia bedre enn ATi, pga bedre støtte for OpenGL.

Når man ser dette i sammenheng med nyere arkitektur, muligheter for modding, og omtrent samme pris, så vil jeg si at 6800LE er det beste valget.

Lenke til kommentar

Sitter med 9800pro, det er et mye bedre kort en hva du betaler for.

Synes jeg da. Kan ikke uttale meg om 6800LE siden jeg ikke har prøvd det enda.

Kjører Doom 3 på nest høyeste knirkefritt og gleder meg til å se hvordan det takler HL2 :cool:

Men som sagt 6800LE er nyere og har sikkert en lenger fremtid en 9800pro.

EDIT: Review 6800LE

Endret av Globe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...