Proidiv Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hei! Mine foreldre har kjøpt seg en ny pc. WinXP Home edition. De kobla den opp på gamlemaskina og lasta over instillingene etter veiviseren fra guiden som ligger på WinXP cden. Gamlemaskina har WinXP Pro. Overføringa ble gjort med kryssakabel. Problemet som har oppstått etterpå er at ingen av maskinan kan være på internett samtidig (trådløst nettverk). Bredbåndsmodemet er direkte kobla opp mot den trådløse basestasjonen. Problemet virker det som er at begge har samme IP adresse. Mens den ene kan koble til internett og min (trådløs her og) kan den andre koble til kun min. Derfor lurer jeg på følgende: Er det mulig å bytte tilbake til de gamle instillinge med IP adresse og annet for at begge PC'ne får internett samtidig? PS: Mor og far er skikkelig plagsomme og maser om dette til meg konstant, så vær så snill å gi meg en løsning FORT Lenke til kommentar
kamus Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Virker som om begge maskinene har samme IP Adressen ja. På den trådløse stasjonen din, har du funksjoner på den som DHCP. Hvis du setter opp den funksjonen på basen og setter klientene dine til å motta ipadresser automatisk, så skal begge maskinene kunne gå på nettet samtidig. Hvis ikke må du konfiguere manuelt ip adressen på den ene maskina, da burde du også få løst problemet, når da begge får forskjellige ipadresser. Hvis du trenger noe mere hjelp hadde det vært greit om du hadde skrevet hva slags trådløs ruter du har. Kamus Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 sett fast ip på den eine.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå