Gå til innhold

Test av Razer eXactmat (Musematte)

E.T

Anbefalte innlegg

[color=red]Test av Razer eXactmat![/color]

[b]Razer eXactmat er et spennende nytt produkt, den ser også veldig tøff ut, men vil den leve opp etter forventningene?[/b]

[img]http://vaffel-prod.com/personlig/erlend/emat4.jpg[/img]

[color=green][b]Specs og funksjonalitet[/b][/color]

- 2 Sider, en røff, og en glatt

- 4 gummiføtter på hver side

- Laget i metall/aliminium

- Mål: 265x330x2,5mm

[color=green][b]I pakken og utseende[/b][/color]

I pakken var det 3 ting, selve matten, en praktisk veske til å oppbevare den i, og et Diplom signert av selve "Razzerguy" :) , en fin bundle, men jeg savnet 2 ting: Mouse Skates og en Bungee (ledningsholder).

Designet på matten er etter min mening kjempeflott. Den er stor, og har en tøff form og skrift:

[img]http://vaffel-prod.com/personlig/erlend/emat.jpg[/img]
[i]t.v Medfølgende "limited edition" oppbevaringsfutural, t.h Matten, Nede på bildet er et "diplom" med selveste "razerguy" sin underskrift[/i]

[img]http://vaffel-prod.com/personlig/erlend/emat2.jpg[/img]
[i]Bilde av eXactmaten på skrivebordet sammen med "Razer Viper" musen fra same selskap[/i]

[color=green][b]I Bruk[/b][/color]

I bruk må jeg si at denne innfridde alle forventninger, det vil si etter noen timers bruk. Er du vant til en vanlig tøymatte er denne helt grusom i starten. Men med en gang du begynner å vende deg til den, og lærer deg hvordan du gjør den behagelig, fins det ingenting bedre.
Den er nemlig helt suveren på presisjon og gli, jeg har testet den i følgende spill (med razer Viperen):

Counter Strike: Her er matten helt glimrende, og forskjellen fra en vanlig tøymatte er STOR! Helt utrolig bra presisjon her men husk på en ting: Har du LAV sense, bruk den glatte siden, har du HØY sense, bruk den grove siden

Warcraft 3: her er også matten god, men husk på å bruk den grove "control" siden, da denne takler høy sense (som er vanlig i wc3) mye bedre enn den glatte

[b]Og sammenlignet med følgende matter (utifra erfaringer og overflate):[/b]

Steelpad 4D og S&S og fUnc 1030:
Den glatte siden på eXactmat er mye bedre, mykere og med bedre "flyt" på en måte. Den grove kan sammenlignes, men også denne er endel bedre PGA mindre friksjon.

Steelpad 3S og icemat(sammenligner bare med den glatte siden):
Her må jeg si at eXactmatten gruser de ned i støvlene, mens de to andre er steinharde og ikke fungerer uten skatez, består eXactmat testen med glans, den er betydelig mer behagelig å bruke, og er minst like glatt, dessuten bråker den ikke.

Blå Tøymatte: "en del" glattere, og dessuten er den også mer behagelig å bruke etter tilvenning

Litt om lydnivået til eXactmat:

Den første dagen med exactmat er den verste, jeg var vant med å "trykke" musen nedpå min steelpad 4D som ikke bråkte noe uansett, dette skal man selvfølgelig ikke gjøre.
Når du bruker eXactmat bråker den ingenting, og overflaten kan sammenlignes med en forbedret Steelpad S&S og fUnc 1030.

Det som også er fint er at denne matten "tvinger" deg til å bruke rette musebevegelser/gi rett trykk på musa, noe som er en stor fordel for de som ikke gjorde det fra før.

[u]Form og vekt[/u]

Her kommer noe av det eneste negative jeg kan si om denne fantastiske matten, nemlig Vekten. Matten er TUNG, desssuten er ikke formen spesielt praktisk hvis du har begrenset plass.
Men på den annen side bidrar den tunge vekten sammen med gummiføttene med på å gjøre matten "rock steady" på skrivebordet

[img]http://vaffel-prod.com/personlig/erlend/emat3.jpg[/img]
[i]eXactmaten sammenlignet med en standard, falmet og slitt tøymatte[/i]

[color=green][b]Konklusjon og karakter:[/b][/color]

[b]For alle som lurer er denne matten tilnærmet lydløs når du bruker den rett[/b]
Etter å ha hatt denne matten noen dager nå, må jeg si meg storfornøyd med den, litt vrien å vende seg til i starten, men hvis du ser bort fra dette og den høye vekten, har du virkelig et prakteksemplar av en musematte, som har alt, den desidert beste glien og comforten av alle mattene jeg har prøvd. Kjøper du denne kommer du ikke til å angre, anbefalest!

Glid (uten skates): 6
Presisjon: 6-
Form/Vekt: 4+
Design: 5
Kvalitetsfølelse: 5/6
Bundle: 5

[b]Til Sammen:[/b] [color=blue]5+[/color]

PS: Kom gjerne med kritikk/spørsmål! :)

MVH Erlend Endret av E.T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utdrag fra testen:

"Steelpad 3S og icemat(sammenligner bare med den glatte siden):

Her må jeg si at eXactmatten gruser de ned i støvlene, mens de to andre er steinharde og ikke fungerer uten skatez, består eXactmat testen med glans, den er betydelig mer behagelig å bruke, og er minst like glatt, dessuten bråker den ikke."

Den glatte siden er uansett pittelitt "ru", men det hjelper bare på med glien etter min mening :)

Lenke til kommentar
Musa mi lager en stygg skrape lyd på control siden :(

Da er jeg redd du ikke bruker den skikkelig, fjern alt rusk på musematta og få noen nye skates på musa. Husk dessuten at du skal løfte den minst mulig fra borplata!

MVH Erlend

Lenke til kommentar
Musa mi lager en stygg skrape lyd på control siden :(

Det kan også være at du ikke har brukt den nok, jeg hadde samme problemet med min corepad. Men det gikk over etter at jeg hadde brukt den i 2-3 dager. Håper det er samme greia for deg, at det går over, nye skates vil sikkert også hjelpe :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...