Gå til innhold

Har jeg rett til det jeg krever? 2 varer


Anbefalte innlegg

Sitter med to varer som det er problemer med. jeg er klar over jussen og mener den er på min side, men for sikkerhetsskyld.

 

P910i telefon;

omlevert to ganger på DOA og nå har den følgende feil;

 

ekko i høytaler

støy på hf

låser seg når jeg skal se på bilder

bt problemer

nedlastning av epost; den laster ned spam osv (hele meldingen), mens resten går greit

batteri osv osv osv

 

 

to omleveringer og nå har den klikket helt. kan jeg kreve heving? den er 2 uker gammel.

 

 

Acer Travelmate

 

levert inn på rep for 1 uke siden. lovet å bli ferdig på to dager, men per i dag har de knapt sett på den. kan jeg kreve noe ettersom det er til vesentlig ulempe for meg at den er borte?

 

bruker maskinen som evldig viktig del av skolearbeidet, samt verv jeg har. to dager gikk greit, men nesten 2 uker som nå er forespeilet er for mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder den pcen din. Tror egentlig ikke at du kan kreve noenting. Service pleier som regel å ta litt tid. Skal plutselig alle kreve noe tilbake fordi servicen har tatt litt lang tid? Det hadde ikke fungert. Du må nesten ta en prat med serviceverkstedet. Ikke vær så kravstor ;)

Lenke til kommentar

På den første, så tviler jeg på at du etter SE sine regler har rett til DOA. Så den må nok repareres.

 

EVT om du mener 3. gangs feil, så tror jeg ikke den gjelder når du får en telefon kreditert som DOA. Men det er jeg ikke sikker på.

 

Når det gjelder den andre, så har du ikke krav på noe som helst etter kjøpsloven. Hva et verksted lover deg, er en privatavtale inngått mellom deg og selger, og er den gjort muntlig så har du lite å stå på. Det eneste du kan kreve der er å få en unnskyldning om det skulle ta lengre tid enn lovet.

 

Kjøpsloven sier at pc skal repareres innen rimelig tid, 2 dager er ekstremt kort, og overholder de ikke den avtalen, så kan ikke kjøpsloven hjelpe deg.

 

Jeg vil si at du ikke har rett til heving på noen av delene, men bare om jeg har tolket jussen slik at DOA og bytte til ny telefon ikke er 1 forsøk på avhjelp.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
På den første, så tviler jeg på at du etter SE sine regler har rett til DOA. Så den må nok repareres.

 

EVT om du mener 3. gangs feil, så tror jeg ikke den gjelder når du får en telefon kreditert som DOA. Men det er jeg ikke sikker på.

 

Når det gjelder den andre, så har du ikke krav på noe som helst etter kjøpsloven. Hva et verksted lover deg, er en privatavtale inngått mellom deg og selger, og er den gjort muntlig så har du lite å stå på. Det eneste du kan kreve der er å få en unnskyldning om det skulle ta lengre tid enn lovet.

 

Kjøpsloven sier at pc skal repareres innen rimelig tid, 2 dager er ekstremt kort, og overholder de ikke den avtalen, så kan ikke kjøpsloven hjelpe deg.

 

Jeg vil si at du ikke har rett til heving på noen av delene, men bare om jeg har tolket jussen slik at DOA og bytte til ny telefon ikke er 1 forsøk på avhjelp.

sistnevnte er forsåvidt greit. Der i mot, DOA er faktisk omlevering. Det er i hvert fall jussen jeg har fått igjennom ved tidligere klagesaker og som forbrukerrådet har bekreftet.

 

Det er jo snakk om en omlevering av telefon grunnet feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...