Christian86 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Sitter med to varer som det er problemer med. jeg er klar over jussen og mener den er på min side, men for sikkerhetsskyld. P910i telefon; omlevert to ganger på DOA og nå har den følgende feil; ekko i høytaler støy på hf låser seg når jeg skal se på bilder bt problemer nedlastning av epost; den laster ned spam osv (hele meldingen), mens resten går greit batteri osv osv osv to omleveringer og nå har den klikket helt. kan jeg kreve heving? den er 2 uker gammel. Acer Travelmate levert inn på rep for 1 uke siden. lovet å bli ferdig på to dager, men per i dag har de knapt sett på den. kan jeg kreve noe ettersom det er til vesentlig ulempe for meg at den er borte? bruker maskinen som evldig viktig del av skolearbeidet, samt verv jeg har. to dager gikk greit, men nesten 2 uker som nå er forespeilet er for mye. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Når det gjelder den pcen din. Tror egentlig ikke at du kan kreve noenting. Service pleier som regel å ta litt tid. Skal plutselig alle kreve noe tilbake fordi servicen har tatt litt lang tid? Det hadde ikke fungert. Du må nesten ta en prat med serviceverkstedet. Ikke vær så kravstor Lenke til kommentar
zaico Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Du har krav på enten låneprodukt eller ny vare dersom en vare er lengre enn 1 uke på service! Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Vet ikke om du kan kreve heving av kjøpet på telefonen, men lever den inn en gang til, ved 3de gangs rep. skal du ihvertfall kunne kreve en ny enhet. Jeg gjorde det, hadde litt flaks leverte inn en P800 og fikk igjen en P900 :!: Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) På den første, så tviler jeg på at du etter SE sine regler har rett til DOA. Så den må nok repareres. EVT om du mener 3. gangs feil, så tror jeg ikke den gjelder når du får en telefon kreditert som DOA. Men det er jeg ikke sikker på. Når det gjelder den andre, så har du ikke krav på noe som helst etter kjøpsloven. Hva et verksted lover deg, er en privatavtale inngått mellom deg og selger, og er den gjort muntlig så har du lite å stå på. Det eneste du kan kreve der er å få en unnskyldning om det skulle ta lengre tid enn lovet. Kjøpsloven sier at pc skal repareres innen rimelig tid, 2 dager er ekstremt kort, og overholder de ikke den avtalen, så kan ikke kjøpsloven hjelpe deg. Jeg vil si at du ikke har rett til heving på noen av delene, men bare om jeg har tolket jussen slik at DOA og bytte til ny telefon ikke er 1 forsøk på avhjelp. Endret 5. november 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 På den første, så tviler jeg på at du etter SE sine regler har rett til DOA. Så den må nok repareres. EVT om du mener 3. gangs feil, så tror jeg ikke den gjelder når du får en telefon kreditert som DOA. Men det er jeg ikke sikker på. Når det gjelder den andre, så har du ikke krav på noe som helst etter kjøpsloven. Hva et verksted lover deg, er en privatavtale inngått mellom deg og selger, og er den gjort muntlig så har du lite å stå på. Det eneste du kan kreve der er å få en unnskyldning om det skulle ta lengre tid enn lovet. Kjøpsloven sier at pc skal repareres innen rimelig tid, 2 dager er ekstremt kort, og overholder de ikke den avtalen, så kan ikke kjøpsloven hjelpe deg. Jeg vil si at du ikke har rett til heving på noen av delene, men bare om jeg har tolket jussen slik at DOA og bytte til ny telefon ikke er 1 forsøk på avhjelp. sistnevnte er forsåvidt greit. Der i mot, DOA er faktisk omlevering. Det er i hvert fall jussen jeg har fått igjennom ved tidligere klagesaker og som forbrukerrådet har bekreftet. Det er jo snakk om en omlevering av telefon grunnet feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå