Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet til FTP

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å koble til ftp, bruker ws ftp. Problemet oppstod for et par uker siden.

Får connection timed out etter 30 sec..

Har prøvd å skru av og på passive mode også, men det gjør ingen forskjell.

Har skrudd av firewallen i windows og avinstallert Norton Antivirus, er helt sikker på at jeg ikke har noe firewall av noe slag på pc'en.

Har Telenor ADSL, koblet direkte til internett uten noe router av noe slag..

Dc++ funker heller ikke ordentlig..

Noen som har peiling på hva det kan være?

Endret av Tooom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har oppdatert til SP2 i Windows XP, så er brannmuren aktivert automatisk.

Gå inn på Kontrollpanel>sikkerhets-senter>brannmur

Velg så deaktiver brannmur.

Jeg kan si med 90 % sikkerhet at det er brannmur i ruteren din:

1.Åpne en web-browser

2.Gå inn på ruteren. Skriv inn ruterens ip (normalt http://192.168.1.1)

3.Skriv inn passord. Om du ikke har lagt inn noe passord, sjekk manualen for default password eller arket med bestillingsbekreftelsen av ADSL-abonnementet.

Lenke til kommentar
uten noe router av noe slag..
1.Åpne en web-browser

2.Gå inn på ruteren. Skriv inn ruterens ip (normalt http://192.168.1.1)

måtte bare :p

Hvis det ikke funker med noen from med fil deling så ligger problemet hos det. Jeg ville tippet firewall(noe du har skrudd av), men btw norton anti virus har ikke noe å si for om FTPen din virker.

Husk og bruke windows update og dobbel sjekk firewallen..

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har riktig IP?

Kan jo hende IP'n har forandret seg. Bare en tanke.

Bruker den ftp'n du skal koble deg opp til en dynamic DNS?

Disse må i så fall oppdateres jevnlig (vanligvis).

Endret av Coney
Lenke til kommentar
Da må du inn på Modemet å åpne porter/NAT

Som DezTruckTor snakka om.. skriv inn gateway til modemet i browser'n din.. FInner den på nettverkskoblinger sammen med IP på maskinen din. porter må åpnes til denne IP..

Må jo si det er litt rart om NAT plutselig skulle stenge for ftp når den ikke gjorde det tidligere. Er ikke kjent med Telenor ADSL, men trodde ikke man kunne nedre noe på modemet. Rett meg gjerne.

Lenke til kommentar
Må jo si det er litt rart om NAT plutselig skulle stenge for ftp når den ikke gjorde det tidligere. Er ikke kjent med Telenor ADSL, men trodde ikke man kunne nedre noe på modemet. Rett meg gjerne.

joa, men probleme hørtes ut som NAT problem siden flere appz som trenger åpne porter ikke virker som det skal..

Lenke til kommentar

Jeg ser du skriver at du ikke har installert SP2, men jeg lurer nå litt... Du sier det oppsto for et par uker siden... Omtrent samtidig med at SP2 ble sluppet? Kjører maskinen din med automatisk nedlasting og installering av oppdateringer?

Jeg vet om flere som har fått problemer med DC++ og ftp etter installasjon av SP2. Som oftest er det pga spy/ad-ware på maskinen, så kjør virusscan og/eller f.eks. Ad-Aware e.l. FØR installering av SP2.

Lenke til kommentar

Nope, kjører ikke automatiske nedlastninger av updates. Er helt sikker på at jeg ikke har installert SP2.

Prøvde å kjøre adware og virus scan, men ingen ting ser ut til å hjelpe.

Finner heller ikke gatewayen til modemet som Skruk nevnte :hmm:

Lenke til kommentar

Har ikke tilgang til noe ftp servere, altså.. har ingen jeg styrer selv. Prøvde å sette opp en på min egen pc.. da kom jeg inn via port 21..

Vet ikke om det har noe å si? Jeg gjør vel det uansett?

Endret av Tooom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...