kurre Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Når jeg starter opp PCen om morgenen og sjekker på klokka.no går PCen synkront med riktig tid. Men, i løpet av dagen går PCen litt fortere enn riktig tid. Så når kvelden kommer ligger PCen ca 45 - 50 sekunder foran. Hvis jeg tar en omstart starter PC klokka likt med riktig tid. Hvorfor er det slik ? Kan eller bør jeg gjøre noe med det ? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 spiller det noen rolle? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Kanskje hvis du klokker ned cpuen så går klokka saktere? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) spiller det noen rolle? Hvilken rolle spiller svaret på det for deg? Er forresten plaget av det samme selv, når det nærmer seg ei ukes oppetid er det betydelige forsinkelser, noe som fører til at jeg går glipp av starten av diverse tv-programmer jeg gjerne skulle sett starten av Endret 4. november 2004 av KAS Lenke til kommentar
kurre Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 spiller det noen rolle? Det spiller ingen stor rolle, men vi som poster her synes det er interessant. Vi synes det er gøy å få ting til å fungere best mulig, eller hva ? Idag har PCen gått 4 minutter for fort. I bios står det: CPU External frequency 166 mhz Cpu frequency multiple 9,5 Prosessoren er en AMD Sempron2300 1583 mhz. 166x9,5=1577 Kan missforholdet mellom 1577 og 1583 ha noe med saken å gjøre ? Hovedkort:AsusA7N8X RAM:CorsairPC3200 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Kan missforholdet mellom 1577 og 1583 ha noe med saken å gjøre ? Nei. Klokka er ikke knyttet til CPU frekvens. Det ville jo betydd at alle som overklokker har feil tid siden dette er en variabel frekvens. Klokka ligger i en annen frekvensgenerator, med fast frekvens, som går til interrupt kontrolleren. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 skulle akuratt til å poste en tråd med det samme problemet! klokka mi går for fort! Det spiller en stor rolle for meg, igomed at jeg driver med noe som krever presisjon på sekundet. Når da klokka går ut av rytme blir det veldig vanskelig :\ Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå