Gå til innhold

Anbefalte innlegg

La oss si at jeg driver butikk og har mange ansatte. Ved behov for ekstra arbeidskraft hadde det da vært kjekt å gå inn i ett program, sende tekstmelding om at det var overtid å hente mot å ringe et tlf nummer, for så å avvente masse telefoner fra blakke medarbeidere.. :)

Noen som vet om noe slikt program, evt hvordan en kan lage det?

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror Siemens, Ericcson, Samsung mm. har laget noe slikt allerede, ja. Kan nok t.o.m. kjøres fra mobiltelefon. ;)

Til og med min antikke mobil har støtte for gruppe-sms, som kanskje blir beste løsning her..?

Må kjøres fra mobilen? Jeg vet ikke helt hvordan mobilnettet virker, men hvem som helst kan vel ikke koble til med en PC og sende ubegrenset sms. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Den enkleste måten er nok å lage et program på PCen og et på mobilen som snakker med hverandre. Dvs. at programmet på PCen går gjennom databasen og gir beskjed til mobilen hvem den skal sende SMS til.

Men det finnes jo web-sider o.l. der en kan sende SMSer, så det går jo an å gjøre det uten en mobiltelefon, men hvordan vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Visst du er medlem hos telenor så kan du logge dei på på www.telenor.no og der får du ditt eget kontrollpanel der du kan lagre så mange nummer du vil og lage grupper av dem, tror dette vil vere en grei løsning for deg :)

TelenorMobil har jo også et program du kan laste ned og legge inn i Outlook

http://telenormobil.no/tjenester/smsfraoutlook/

Her kan du sende sms/mms og fax...

Funker :thumbup:

Lenke til kommentar

Et tips til alle som har lyst til å lage programmer med sms-funksjonalitet:

http://www.pswin.com/nor

PSWinCom SMS gateway. Er egentlig bare fantasien som setter grenser for hva du kan bruke den til, og den er veldig enkel. :)

Selv bruker jeg den på klansiden min, har både laget et skjema der man kan sende sms med en kontaktliste, og funksjoner for automatisk utsendelse ved nye kamper, påminnelser og denslags. ;)

Det er et affiliateopplegg der også, så man kan få betalt for meldinger sendt fra programmer man lager, ser kult ut.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...