Gå til innhold

kjøre kjernen i ram'en

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare mulig, men helt nødvendig og det skjer automatisk.

Dette gjøres i alle operativsystem. En del av kjernen MÅ ligge i fysisk minne, mens noe pages ut på disk. Du kan se hvor mye av fysisk minne som brukes, hvor mye som er paget ut på disk og hvor mye av kjernen som ligger i fysisk minne ved å høyreklikke på oppgavelinjen, velge oppgavebehandling og klikke ytelse. I tillegg ser du forbruk av CPU osv.(alternativt ctrl-alt-del -> oppgavebehandling). Dette funker bare på Windows med NTFS, dvs. NT, 2K og XP.

Har alltid oppgavebehandling (taskmanager) oppe. Liker "turteller'n" nedi høyre hjørne som viser grafisk CPU-bruken.

Lenke til kommentar

*tror* dette er en XP feature... du bør ha 512+ ram i maskinen for å kjøre kernelen i ramen. kan ikke si at jeg merket de store forskjellene etter at jeg satt det opp, men så gidder ikke jeg å sitte og banchmarke PC-en for hver tweak jeg gjør :wink:

btw. for xp er det absolutt å anbefale Tweak-XP, downloadable from here:

http://www.totalidea.de/framesetproducts.htm

de har også en del andre bra tools...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-24 14:10, josh skrev:

*tror* dette er en XP feature... du bør ha 512+ ram i maskinen for å kjøre kernelen i ramen. kan ikke si at jeg merket de store forskjellene etter at jeg satt det opp, men så gidder ikke jeg å sitte og banchmarke PC-en for hver tweak jeg gjør :wink:

btw. for xp er det absolutt å anbefale Tweak-XP, downloadable from here:

de har også en del andre bra tools...

WOW! Har XP en feature som gjør det mulig å kjøre kernelen i ram'en?! Heh. Rart 98 var tregt da :razz:

Altså, herregud. Hvert eneste program du kjører lastes inn i ramen ffs (eventuelt swap, hvis du har lite ram).

Og krever 512MB for kernelen?! Hva i huleste skal det bety? Min linux kernel tror jeg tar under 1MB.

Lenke til kommentar

Hvorfor sammenligner folk alltid Windows & Linux?!? damn...

Og det jeg vet om det emne er at det er en feature i Tweak-XP som gjør noe i den dur... Folk kan mene det de vil, men mitt tips er fremdeles å prøve Tweak-XP, finne featuren der og se hva dette gjør for ytelsen. Det er også der jeg har det med 512+ fra. Mener å ha lest om det et annet sted, men jeg kan ikke for alt i verden finne det... jj, får fortsette å lete

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...