Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Jensen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I prisen for et Jensen produkt er det kalkulert support, jensen-navn og brukerveiledning på norsk. Utover det produserer Jensen ingenting selv. De kjøper elektronikk fra lavkost-land og selger det med Jensen-navn. Etter min mening kommer man bedre fra det hele med å kjøpe andre merker (og dermed også ofte det samme produktet :roll: )

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at "du får det du betaler for" når du velger et produkt fra Jensen. Det er billig, med tilsvarende kvalitet. Har vært borti flere nettverks/internett komponenter fra Jensen(som nevnt kjøper de produkter fra andre, setter på navnet sitt, legger ved en heller dårlig bruksanvisning på norsk og selger det på det norske markedet), men det som er mest fremtredende er feilprosenten.

Av 30 pc'er jeg har fikset/feilsøkt med maskinvare fra Jensen har jeg byttet ut nettopp Jensen-ware :innocent: på 2/3 (20 av 30). Blant de forskjellige komponentene kan jeg nevne: ISDN-kort, Ethernet-kort (PCI) og Ethernet-adapter(USB)

En litt morsom detalj... Installerte et Jensen ISDN-kort, men fant ikke driver-cd. Fant ut at ASUS ISDNLink-drivere fungerer godt på et Jensen ISDN-kort i WinXP. :D

Lenke til kommentar
En litt morsom detalj... Installerte et Jensen ISDN-kort, men fant ikke driver-cd. Fant ut at ASUS ISDNLink-drivere fungerer godt på et Jensen ISDN-kort i WinXP. :D

Ingen bombe, Asus produserte kort for sikkert hundrevis av forskjellige "merker", det samme med Billion ca 90% av disse nonamekortene var laget av disse to produsentene. Nå har vel Asuscom sluttet helt og lage ISDN-kort svjv.

Lenke til kommentar
En litt morsom detalj... Installerte et Jensen ISDN-kort, men fant ikke driver-cd. Fant ut at ASUS ISDNLink-drivere fungerer godt på et Jensen ISDN-kort i WinXP.  :D

Ingen bombe, Asus produserte kort for sikkert hundrevis av forskjellige "merker", det samme med Billion ca 90% av disse nonamekortene var laget av disse to produsentene. Nå har vel Asuscom sluttet helt og lage ISDN-kort svjv.

De produserte chipsettene mener du... ja jeg vet det... Snodig hvordan det der fungerer... :cool:

Lenke til kommentar
De produserte chipsettene mener du... ja jeg vet det... Snodig hvordan det der fungerer... :cool:

Nei, det gjorde de ikke.

ASUS og Billion produsere enorme mengder kort for alle, bare se på de og du ser at printplaten er identisk til og med typebetegnelsene på kortene var stort sett de samme.

Lenke til kommentar

Har også OK erfaringer med Jensen. Har hovesakelig brukt Jensen ISDN kort. Du kan også kjøpe Billion og bruke Jensen driverne, tror Billion er billigere. (Driverne til Billion er dårlig, og det er jo samme kort så kjøp billion og bruk jensen drivere.) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...