Gå til innhold

Riper i spill

Al-Jazeera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å angripe deg men...

Hvordan er det du behandler cd/dvd'ene dine egentlig? Selv har jeg mange cd'er som ikke har en eneste ripe selv etter mange år. Behandle de litt bedre så slipper du slikt.

Men vit at du ikke er alene (dessverre)..

Lenke til kommentar
Ikke for å angripe deg men...

Hvordan er det du behandler cd/dvd'ene dine egentlig? Selv har jeg mange cd'er som ikke har en eneste ripe selv etter mange år. Behandle de litt bedre så slipper du slikt.

Men vit at du ikke er alene (dessverre)..

Bare å angripe :D

Spillet har stått i konsolen siden jeg kjøpte det, og jeg har hvert VELDIG forsiktig med det. Så jeg mistenker playstation'n for å gjøre noe galt, evt at spillet var ripet da jeg fikk det :/

Lenke til kommentar

Tannkrem er et slipemiddel, og duger ypperlig til å pusse på undersiden av ripete CD-er/DVD-er. Zalo vil jeg tro er rimelig lite effektivt i forhold. Det fjerner fett, men neppe riper spesielt godt.

Det er også mulig å få ny skive av enkelte utgivere dersom du sender inn den gamle. Slikt står gjerne nevnt bak i manualen. Det koster ikke utgiver mange kronene å gi gjøre dette, kostprisen på ei skive er nok ikke fryktelig mange øre.

Lenke til kommentar
Så, det du gjer når du bruker tannkerm eller cd-slipere, er å slipe ned plata rundt ripene slik at det blir likt med ripene? Kor langt kan du gå før den blir uleselig?

Cder tåler faktisk veldig mye, kan bli slipt ned opptil 4 ganger med maksin hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...