Gå til innhold

Digital kamera til jul- 5 alternativer

Anbefalte innlegg

Nå som det snart er jul, ynskjer eg meg eit digitalt kamera.

Problemet er at eg ikkje er ekspert, og veit ikkje kva kamera eg skal velge.

Prisklassen er 2000 til 4000 kr.

Ps: det treng ikkje vere det minste kamera, er ute etter gode bilder og er ikkje så veldig nøye på design og slikt.

Endret av imastard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det får du nok ikke til denne prisen. Er ikke noe a la speilrefleks, det er enten eller.

Kjøp deg et godt digitalkamera med noe mer enn 3x zoom, så er du på god vei til et allroundkamera du kan ha glede av i lang tid.

Har selv et IXUS 400 kompaktkamera med 3x zoom, noe jeg bare blir mer og mer irritert over for hver gang jeg bruker det. 3x er rett og slett litt for lite.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se er det et Fujifilm Finepix 5500 du har postet, og det findes der en test af her på siden, hvor det er sammenlignet med andre kameraer i samme klasse. Den test skulle nok kunne hjælpe dig med dit valg.

Ellers tag et kig på Panasonics ultrazoom-kameraer - det tror jeg helt sikkert du vil blive tilfreds med.

Men hvad er egentlig dit behov? Hvad skal kameraet bruges til? Det er jo lidt overkill at købe et stort, dyrt kamera hvis man kun tager lidt billeder på ferie og til fester...

Lenke til kommentar

Kig på dinside.no - her er nogle af kameraerne sammenlignet (dog ikke helt seriøs test)

Dinside.no

Ellers kig på:

www.dpreview.com

www.decresource.com

www.megapixel.net

Det skulle nok kunne give dig et bedre overblik over hvilket kamera der passer til dit behov.

Det ville dog være noget nemmere at hjælpe dig hvis du kunne skrive hvad kameraet skal bruges til og hvad du stiller af krav til det... :)

Lenke til kommentar

kamera skal brukest til å ha med på fjellturar, ut på ski og skal og kunne brukast inne, men for det meste ute.

Det viktigaste er:

*Kraftig zoom

*God bildekvalitet

*Robust

*God batterikapasitet

Ting som er positivt:

*Moglegheit for å ta fleire bilder pr sekund

*Stillbar lukkehastigheit

Endret av imastard
Lenke til kommentar

S5500 har nettopp kommet i salg i Norge, så det er ikke så mange som har rukket å gjøre seg opp en mening om det. Selv fikk jeg mitt for 2,5 time siden. Jeg kan bare anbefale deg å lese tester og anbefalinger på de sidene Carlos nevnte. Det var det jeg gjorde før jeg bestemte meg...

Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke sett på Olympus i det hele tatt? Går du for et i C-700-serien får du kraftig zoom på 10 x optisk, supermakro ned til 3 cm, mengder av muligheter for manuelle innstillinger ( i tillegg til "kjerringmodusen" Auto, selvsagt) og i det hele tatt mye moro og svært mye kamera for pengene.

Kameraet er et av de minste (om ikke det aller minste) på markedet med så kraftig zoom, og er derfor ikke så vanskelig å drasse på. Jeg drar knapt nok i butikken uten å ha kameraet med meg. Det er mye prat om Ixus'er og andre lommekameraer her, men det er etter min mening å betrakte som ekstrakamera, kjekt å ha i dresslomma på julebordet, men ikke som selve hovedkameraet. Gå for et skikkelig herrekamera.....

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...