intelli-musa Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg ny skjerm fra psdata.no: Hyundai Monitor 19" Q995S når det er svart eller mørk bakgrunn så ser jeg sirkler på skjermen. hva er det, og kan det fjernes? kan det ha noe med at jeg har høytalere på hver side av skjermen? det er et sånt sett med 5+1 sub til 600kr. takker på forhånd for svar:) Endret 4. november 2004 av intelli-musa Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 The Ring 2? neida... Det kan være magnetfeltet fra høytalerene som lager ringene. Prøv å flytt de og se hva som skjer Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 jeg har prøvd å flytte høytalerne, da trekker sirkelen seg 5 mm innover så skjer det ikke noe annet. får prøve å ta de helt vekk noen dager å se hva som skjer... Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 da er det nok høytalerenes skyld Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 nå har jeg flyttet alt av høytalere og sub, men sirklene er der ennå.. hva kan jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Plukkern Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Sansynligvis har magnetfeltet fra høyttalerne magnetisert skjermen. Flytt dem et lite stykke unna, og bruk degauss funksjonen. Det burde hjelpe. R. Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Se om det er noen magneter som ligger i nærheten Hvis ikke kan du prøve å de-magnitisere skjermen med "degauss" knappen. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 nå har jeg flyttet alt unna og brukt "degauss" knappen, men sirkelen er der ennå.. nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. har sendt en mail til psdata.no om problemet. Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Har sirklene vært der siden du fikk skjermen, eller kom de etterhvert? uansett tror jeg det er lurt å kontakte butikken Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 vet ikke helt, tror sirklene var der hele tiden. men høytalerne sto der fra før da. kan det ha noe med skjermbilde som kommer fra PC`en. at skjermkortet er for dårlig til å vise skikkelige bilder. Pc`en er 4 år gammel. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 tror ikke det kan være høytalerne. kan det være noe annet? ødelagt skjerm? Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 nå har skjermen stått uten høytalere og sub rundt seg i et døgn, sirklene har blitt større men litt mindre synlige.. de vises bare med mørk og svart bakgrunn. er det da skjermen det er noe galt med, eller er den ødelagt etter at høytalerne har stått der? de har stått der i 2 uker nå..like lenge som skjermen Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Hvis sirklene forsvinner litt, etter at du har flyttet høytalerene, så er det nok høytalerenes feil Legger ved et bilde av min skjerm når den står inntil en høytaler... Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 nå har jeg funnet årsaken.. jeg har kjørt på 1280x860 i oppløsning med 16 biters farger, nå har jeg gått ned til 1152x854 med 32 biters farger. så nå er det ingen sirkler på skjermen.. er det da skjermkortet som ikke tåler så høye oppløsninger eller er det skjermen som ikke tåler det? det er et 3dfx voodoo 3 grafikkkort med 8mb sdram. er det da trygt å flytte høytalerne tilbake eller? (skal oppgradere snart..delene står klar) Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Du kan prøve å flytte høytalerene tilbake, men hvis du ser at bildet blir forvrengt på noen måte, så flytter du de vekk igjen, eller bruker degauss... Tror det var grafikkkortet som var årsaken. Endret 5. november 2004 av nd4spd Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 i og med at kantene forandrer seg da du forandrer oppløsning er greit nok. det er bare å justerere / rotere skjermbilde med knappene på skjermen osv.. bare å velge riktige knapper osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå