ATI TwEaKer Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg skulle gjerne ha blokket en bestemt IP adresse utifra hjemmesiden min. Siden jeg for tiden bruker Home.no.net kan jeg ikke sette opp noe Hardware bestemt. Finnes det noen script/koder som klarer å nekte adgang for en enkelt IP adresse? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) En enkel men effektiv metode: <?php if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "xxx.xxx.xxx.xxx") { header("Location: www.domene.com/en/error-side.html"); } ?> Lim den inn øverst på sidene du vil stenge vedkommende ute fra, så er du trygg (med mindre vedkommende bruker en public proxy eller noe ) EDIT: oops.. glemte noen dobbeltfnutter.. *fikset* Endret 4. november 2004 av Loomy Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 MANGE tusen takk, kort, presist å raskt svar Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Du kan også gjøre dette ved å lage en .htaccess-fil som ser slik ut: order allow,deny deny from 127.0.0.1 allow from all (Bytt ut IPen, seff) Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Du kan også gjøre dette ved å lage en .htaccess-fil som ser slik ut: order allow,deny deny from 127.0.0.1 allow from all (Bytt ut IPen, seff) Hvordan lager jeg denne filen? Eventuelt kan noen lage den? så kan jeg redigere den. Sett at det ikke krever noen mer avansert en f.eks notisblokk.. Jeg prøvde å lage den i notisblokk, men endelsen fikk alikavel .txt Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Jeg lagde det php scriptet.. Det bli følgende: <?php if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "80.202.30.93) { header(Location: http://gigabit.no-ip.info/ingentilgang.html); } ?> Og Htaccess filen ser ikke ut til å fungere :/ Hva gjør jeg feil? Flere Idèr? Endret 4. november 2004 av ATI TwEaKer Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Kan lages i notisblokk, men når du lagrer, velg «Alle filer» som filtype.. Kall den «.htaccess». Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Kan lages i notisblokk, men når du lagrer, velg «Alle filer» som filtype.. Kall den «.htaccess». Jeg fikk laget den filen, å la den i alle tenkelige mapper jeg har på home.no.net, men det ser ikke ut til å fungere :/ Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Du har ikke muligheten til å lage egne .htaccess greier på home.no.net webområdet. Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Du har ikke muligheten til å lage egne .htaccess greier på home.no.net webområdet. Var det jeg tenkte meg, siden den fungerte på min egen webserver Men hva er så feil med PHP scriptet? Jeg la det HEEELT øverst i HTML koden min, som Loomy sa jeg skulle gjøre Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Du har ikke muligheten til å lage egne .htaccess greier på home.no.net webområdet. Visst har man det. I alle fall hadde man det, sist jeg la inn hack for menyen, slik at den ikke skulle «flicke»... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Tror ikke man har det lenger... Jeg fikk ihvertfall mail der de ba meg fjerne det osv, og de sa at de skulle utelukke den muligheten. Kanskje bare hos meg, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Du har ikke muligheten til å lage egne .htaccess greier på home.no.net webområdet. Visst har man det. I alle fall hadde man det, sist jeg la inn hack for menyen, slik at den ikke skulle «flicke»... Tror vi feier det alternativet av listen, jeg har prøvd alle muligheter med denne filen, å ser ikke ut til å fungere, men derimot gjorde den god nytte på min personlig server, så det er heller ikke noe feil med koden/filen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Fikk du en error på scriptet? Du burde i hvertfall fått en syntax-error slik jeg ser det Prøv denne: <?php if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "80.202.30.93") { header("Location: http://gigabit.no-ip.info/ingentilgang.html"); } ?> Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Så må vel filen ha .php-ending Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Så må vel filen ha .php-ending Det hjelper ofte, ja.. Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Så må vel filen ha .php-ending Det hjelper ofte, ja.. Og det vil si ?? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Det vil si at du må kalle filen whatever.php og ikke whatever.html. Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Tusen takk dere!!! Problemet løste seg! Å lagre filen som en Index.php istede for index.html var jo en logisk nok løsning! Takk for all hjelp lærte jeg noe nytt idag å =) Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) * dobbel post* Ble bare så fornøud Endret 4. november 2004 av ATI TwEaKer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå