hifiking Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Har du noen gang ødelagt noe med statisk strøm? Ser at alle som jobber på DELL, HP/Compaq aldri bruker noe vern mot dette da de jobber hos oss. Hvor store er sjansene? Jeg skulle starte en POLL, men det var meg ikke forunt å få gjøre. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Nei, statisk elektrisitet er oppskrytt! Er såpass ille at vi faktisk får beskjed om at vi må bruke ESD armbånd når vi håndterer halvlederkomponenter i elektroen...... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Sant, har aldri hatt noe problem med det og jeg har vel bygget opp og av og til demontert og bygget opp igjen ca 100 ganger. 70 forskjellige maskiner. Det sier nok for meg, men fortsatt er jeg livende redd for det og er forsiktig. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Aldri hatt problemer med statisk elektrisitet... men uansett hva jeg skal fikkle med inne i maskinen er jeg like forsiktig, man skal aldri si aldri. En vakker dag da man ikke tenker så mye over det så kan det hende at denne fienden angriper en eller annen komponent i maskinen hvis ikke flere Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Er igrunn alltid forsiktig, men må si hardwaren min tåler en del. Var en gang jeg klarte å lage flimmer på skjermen og lys på skjermkortet når jeg skulle strekke en ledning inni kabinettet. Sitter nå med samma kortet, og har ikke merka noe galt enda Endret 4. november 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg hjalp en venn av meg med å oppgradere maskina. Han satt i en kosestol med fleece-teppe i ryggen og vegg-til-vegg-teppe på gulvet. Han skulle på dødogliv se på alle kompoentene. prislapp på reperasjon: 4000 pga statisk elektrisitet. ram + hovedkort + grafikkort + cpu gikk i dass.. Så det var en dyr titt, kan man si! Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har heller aldri hatt problemer med statisk elektrisitet, men det skader ikke å være forsiktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå