Gå til innhold

Hva vil DU ha på languiden.no?

Anbefalte innlegg

Hei,

Som noen kanskje har fått med seg, driver vi å planlegger oppstart av languiden.no. Vi har endel av konseptet klart, uten å gå dypere inn på det. Men det vi trenger, er screamouts fra dere!

Hva kunne DERE tenke dere å finne på en lanside? Hva kunne dere ikke tenke dere å finne der? Ønsker du guider som omfatter nettverk og sikkerhet? Ønsker du nyheter fra andre lan-parties? Hva skulle en slik side hatt, for at du skulle gjort den til din startside?

Tell us!

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nice design seff.

den siden burde være brukbar for de som arrangerer store og små LAN's, altså oppsett av nettverk og strøm for mindre LAN's, og for større. og forskjellige måter osv. og en del rundt temaet server.

en ganske brukbar lista over hva som trengs for å mekke et 100+ LAN, alt av hva slags crew, compo, nettverk, strøm, sponsorer, sted, pluss masse mer. regner med det er mange her som har lyst til å arrangerer et 100+ LAN men ikke har kunnskaper nok, med en slik informativ side kan man få det. bra tiltak!

også egne "reklame" sider for LAN's som blir arrangert, så slipper hw.no å bruke opp banner plass på sin egen side. bare se der nå, tipper dem vil tjene penger på netshop elns istedet for SubnetLAN

også mye info om hvordan man lager webside til LAN'et sitt, og registreringssystemer.

nyttige linker ala sponsorer etc.

Lenke til kommentar

Kunne vært kjekt med en "nybegynner guide" for de som skal arrangere LAN for første gangen...... ;)

Mer:

1. Forum

2. Info om "middels store" å "store" LAN som kommer

3. Guide om hva skal til for å arrangere et bra LAN

4. Sprekt webdesign , som var nevnt ovenfor her

Kommer ikke på noe mere i farten :yes:

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Å skrive en guide er omtrent håpløst, fordi de av oss som innehar stor kompetanse på området ikke blir hørt likevel..

De fleste nybegynnere, som skal arrangere for første gang går som regel på kjempesmeller med å ha 2-300 deltakere.. Som regel så kommer det aldri så mange som fører til ett underskudd, eller så kommer det så mange og det ender med at saker og ting ikke fungerer og går helt som det skal..

Det største tipset jeg har, og som ALLTID fungerer er å begynne i det små, 15-20 deltakere er helt topp, ikke mye å holde styr på og man lærer seg kanskje litt basics på veien..

Hvis man begynner på denne måten slipper man som regel en kjempeguide til det "perfekte" LAN

Ellers enn det vil jeg si at å ha en kritikk side for lan-partys på languiden.no hadde vært greit, så lenge dette kun blir mulig å skrive fra deltakere på det aktuelle arrangementet og evt crew.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På Languiden.no ville jeg hatt:

1. Brukervennlig design og muligheten for å se hvilke LAN som er hvor, når osv.

2. Tips om hvordan å sikre pcen o.l. på LAN.

3. Erfaringer om tidligere LAN.

4. Topp 10 liste over LAN.

5. Reportasjer og "anmeldelser" av LAN.

Og det var det.

Lenke til kommentar

Burde ha linker til sider som en kan søke om støtte til å arrangere lan. Frifond og solofondet som eks.

Også guider til hvordan sette opp nettverk med servere, switcher og kabler.

Bør sette opp guide til hvor mye strøm en vanlig pc og skjerm trekker. Hvilke kabler man bør bruker og slike ting.

Det burde også være infomarsjon til hvordan man rigger opp et stabilt strøm og nettverk system. Noe som ER det viktigeste

Lenke til kommentar
Burde ha linker til sider som en kan søke om støtte til å arrangere lan. Frifond og solofondet som eks.

Bør sette opp guide til hvor mye strøm en vanlig pc og skjerm trekker. Hvilke kabler man bør bruker og slike ting.

Det burde også være infomarsjon til hvordan man rigger opp et stabilt strøm og nettverk system. Noe som ER det viktigeste

Enig med deg der.

Lenke til kommentar

Bør sette opp guide til hvor mye strøm en vanlig pc og skjerm trekker.  Hvilke kabler man bør bruker og slike ting.

Kan godt sette opp en guide der ja, men det bør begrense seg oppad til x-antall personer.

Kanskje en guide til hvordan arrangere ett lan med 50-80 deltakere.

Det som er hele poenget med en guide er å gi folk erfaring, ikke gi de kunnskapen, for det er da de begynner med store planer som vi har sett i en annen tråd her på forumet.

Store planer fordi man "tror" at dette er noe man kan..

Å arrangere ett dataparty er ikke noe man kan fordi man vet åssen en pc funker eller åssen strømmen fungerer..

Å arrangere ett dataparty er noe man lærer seg, enten ved å begynne i det små, være crew på andre arrangementer eller å ta med seg en samarbeidspartner med noen års erfaring, Polar Party, ATM-Link er to jeg kan nevne, hvor jeg selv er med å driver sistnevnte.

Har selv skrevet mange guider til hvordan arrangere lan-party med opp til 200 deltakere, men det er så mye som spiller inn at det kan være forskjellig fra lokale til lokale, kompetanse osv jo større slike arrangementer blir.

Så en guide om hvordan man kan begynne med å arrangere i det små er helt ok, og ikke hvordan man skal begynne å arrangere party med 1000 deltakere.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

Forstår absolutt hva du mener. Når jeg skrev de som jeg skrev så hadde jeg ikke noen tanker om størrelse. Men jeg synes at dette er ting som børe være på plass. Jeg tror ingen klarer å arrangere et perfekt lan fra første gang.

Jeg har selv begynnt med lan fra grunnen. Først var vi 12, nå er vi 32 påmeldte. Og jeg er stolt av å si at jeg har stabil strøm og nettverk som det aldri har vært problemer med.

Synes det hadde vært gøy med en guide til hvordan man begynner i det små og så vokser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...