Wraith Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Heisann Det virker som at pc'n min trenger ny strømforsyning, og da har øynene mine falt på en Q-tech 550W ATX strømforsyning til 397kr fra Norek. Jeg kan ikke finne noen informasjon om hvilke kontakter den tilbyr, det hadde jo vært kjekt med SATA-kontakter på strømforsyninga. er det noen her som vet hva denne har? og eventuelt om jeg kan få dette billigere andre steder (inkl frakt). Endret 4. november 2004 av Wraith Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Den vil bråke sånn at du vet det Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) hehe, jada men man har vel ikke en maskin for at den skal gå stille? det er det man har stereoanlegget til... Jeg kan enten kutte ut harddisker eller kjøpe ny strømforsyning.. og da er lagringsplassen viktigst.. Endret 4. november 2004 av Wraith Lenke til kommentar
thoering Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hvilken strømforsyning har du fra før? En Qtek på 550W er ikke allverden til oppgradering, vit at dette selskapet opererer med en svært misvisende måling av Watt. En 350W av godt merke vil være et mye bedre valg enn denne Qtek-støvsugeren. Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Har brukt den samma strømforsyninga i over 1 år uten problemer, så den er grei nok. Bråker litt gjør den ja. Kan ikke huske at det fulgte med noen s-ata kabler, men er neimen ikke sikker. Er såpass lenge siden, og har kvitta meg med den, så får ikke sjekka. For alt jeg vet kan de jo ha begynt å sende med slike kabler. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 søk litt rundt på forumet etter q-tec og du vil finne mange folk som har erfaringer med slik "ting". Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 La meg gjette; du er ny her på forumet og har ikke fått med deg den generelle oppfatningne om Q-Tec-PSUer? Det kan hende du får en grei PSU som bråker og virker, og det kan hende du får en PSU som bråker no jævlig og gjør systemet ditt ustabilt. Og 550W Q-Tec-Watt er ikke 550W "ekte" Watt. Q-Tec og andre billigprodusenter oppgir effekten i peak-effekt, dvs den effekten PSU klarer å gi over kort tid. Den egentlige effekten er en del laver, kanskje 400W for denne PSU? Skal du ha noe som garantert holder, gå for merker som Fortron/Source, NorthQ og andre dyrere merker. Hvis du har noe viktig hardware i PCen din, ville jeg ikke matet den med Q-Tec-strøm. Hvor mye kan du bruke på PSU? Lenke til kommentar
Lizzard] Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=PRL denne er fin ikke dyr heller Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Kan legge til at dersom 400W er nok så kan NorthQ 4001 anbefales, den er rimelig og i mine øyne en bra nok PSU for de fleste. Ikke bråker den noe særlig heller. Her overdøves den klart av CPU, hovedkort og grafikkort. Har ikke hatt Q-Tec selv, så jeg kan værken bekrefte eller avkrefte holdningen på forumet mot Q-Tec. Regner med at den er bereittiget. MIST, Fortron/Source, Thermaltake etc har jeg hørt mye bra om, men har heller ikke prøvd disse selv. I tillegg koster de en god del mer enn den du har satt opp. -Zlatzman Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Stemmer at jeg er ganske ny ja, ihvertfall som aktiv bruker. Kan bruke opp i 600-700 kr. Den jeg har nå er en chieftech 340W PSU. De enhetene jeg kjører på pc'n er: 5x HDD 1x DVD-+RW Hovedkort (duh) med Athlon XP2000+ og 768MB DDR-ram TV-capture kort SATA-raid kontroller SB Audigy 2 lydkort PCI-USB kort Gainward 6800GT skjermkort 2x 80MM vifter Problemene har begynt å i det siste etter at jeg har koblet på en ekstra harddisk. PC'n virker helt fint igjen når jeg kobler fra en harddisk og diverse andre unødvendige ting som suger strøm. så jeg kan egentlig ikke tenke meg at det er noe annet enn strømforsyninga som er for svak. Er det noen som har noen anbefalinger for en strømforsyning som vil virke bra her? foretrekker noe de har på komplett/norek, men det er ikke noe krav. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 En Q-Tec 550W yter visstnok 16A på 12V. Det er elendig på en 550 W, det. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Brodern hadde en slik en som knela etter å ha satt inn en disk til. Han fikk låne en chieftech 360W, som fungerte utmerket... Det sier litt om kvaliteten på q-tec. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Helt seriøst så er jeg faktisk ikke helt sikker på at den Q-tec strømforsyninga på 550W er så veldig my bedre enn chieftec strømforsyninga du allerede har.. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Vil du ha en anbefaling? Kjøp en 350W eller 400W fra F/S. Hvilken av dem bestemmer lommeboken Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Jeg har hørt at Qtek leverer elendig spenningskvalitet som gjør at disker og annet tar velden etter uviss tid/kort tid. 16A som han over skriver er elendig. Jeg har en Aspire 520W med 34A på 12-volten som er istand til å drive dobbelt så mye utstyr. Har AMD64 prosessor (S939), 6800GT, 2xraptordisker +++ (klikk nick-navnet mitt så ser du resten). Aspire finner du --->her<--- til 588 kroner. Test av Aspire finner du --->her<--- Som du ser, får Aspire uhemmet mye skryt hos gjengen på overklokking.no Sveinl. Endret 4. november 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Q-tec PSU er noe av den verste driten jeg har vært borti i hvert fall. Utrolig at ikke maskinen min brøt sammen med denne. Og det var med 550W PSU'en fra Q-tec. Den har ikke bryter bak heller, noe jeg også ser på som en vesentlig mangel. Edit: nå sitter jeg heldigvis på en Enermax 550W PSU som leverer 36A på 12V... Endret 4. november 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 ok, har fått med meg at det ikke skal bli q-tec nå Kjørte denne kalkulatoren her, og den sa jeg måtte ha minst 427W strømforsyning... Hva er fraktprisene fra databutikken.com ? må jo bli en del mer enn fra komplett.. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 ok, har fått med meg at det ikke skal bli q-tec nå Kjørte denne kalkulatoren her, og den sa jeg måtte ha minst 427W strømforsyning... Hva er fraktprisene fra databutikken.com ? må jo bli en del mer enn fra komplett.. Kjøper du utstyr for over 1500,- er frakta gratis. Kjøper du under 1500,- er det ca. 150 kroner i frakt. Sveinl. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 En Q-Tec 550W yter visstnok 16A på 12V. Det er elendig på en 550 W, det. enig med deg Rikky,min gamle 360w hadde 17A på 12V+.Nå bruker jeg 500w med 34A 12V+..Så ville ikke kjøpt Q-tec psu,da er det bedre og vente til du får råd til noe bedre. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Tør jeg anbefale Chil Innovation? Du kan lese om den i signaturen min. Den fåes for 895,- på www.netconnection.no eller til samme pris på Datakjeden i Oslo. Ellers kan nok Aspire være et godt alternativ. De er ikke så dyre heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå