CaSh Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Dette er noe helt utrolig som har skjedd. Jeg har fått en virus på min mail uten og å fått mail. Viruset har en bamse logo og den heter jdbgmgr.exe (søk etter denne filen) Den skal være i windows/system32 filen din. Hvis du har denne filen slett den ASAP. Den krasjer maskinen din etter 2 uker. Ikke spør meg hvorfor den krasjer maskinen etter 2 uker og hvorfor ikke den gjør det med engang. Men en kompis av slet skikkelig med den, og måtte formatere. Hvis noen har peiling på denne virusen, så please fortell meg hva denne gjør. Norton fanger ikke opp denne. _________________ M0re M0ney M0re D0llars [ Denne Melding var redigert av: CaSh på 2002-05-24 13:11 ] Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 For noe tull! Dette er en hoax...altså spøk. Bruk en skikkelig og oppdatert virusscanner.(For 100'de gang) Filen jdbgmgr.exe er Microsofts egen Java Registrator. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Derfor fanger ikke norton opp denne: This is a hoax that tries to persuade you to delete a legitimate Windows file from your computer. The file that the hoax refers to, Jdbgmgr.exe, is a Java Debugger Manager. It is a Microsoft file that is installed when you install Windows. Bare søk på filnavnet hos yahoo eller noen andre og du får opp haugevis av beskrivelser... Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Hm... og du har ikke PEILING på åssen du kan ha fått viruset på maskina? Å STEIKE! JEG HAR VIRUSET JEG OXO! Eller er det bare noe humbug som du finner på? Noen andre som har hørt noe om dette viruset?? Jeg sletter de nå, men kjipt hvis d skulle være systemfiler eller noe... (ikke at d ser slik ut på ikonet, men likevel...) Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 13:17, tunefish skrev:Hm... og du har ikke PEILING på åssen du kan ha fått viruset på maskina?Å STEIKE! JEG HAR VIRUSET JEG OXO!Eller er det bare noe humbug som du finner på?Noen andre som har hørt noe om dette viruset??Jeg sletter de nå, men kjipt hvis d skulle være systemfiler eller noe...(ikke at d ser slik ut på ikonet, men likevel...) Fant den jeg også :sad: Skal jeg tørre og slette den? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg fant ut at jeg hadde masse virus i c:win katalogen min. Vanligvis er det ingen filer der, men naar jeg trykte paa "vis systemvirus" viste det seg at det var MASSE VIRUS! Alle maa slette disse virusene!!! *loeper rundt i sirkel og skriker* Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Oki, d var d jeg tenkte... bra jeg ikke rakk å slette noe før jeg leste de andre svarene. Når jeg nå ser på properties for fila står d jo Microsoft® Debugger Registrar for Java! grr... ikke skrem meg sånn en gang til! Bah! [ Denne Melding var redigert av: tunefish på 2002-05-24 13:22 ] Lenke til kommentar
Hoggorm Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Det er ikke noe som er så idotisk og samtidig tydeligvis så enkelt, som å få tufsete brukere til å slette sine egne filer på disken vha en liten mail. Vær kritiske til hva dere mottar av informasjon. En kjapp sjekk på antivirusselskapenes hjemmesider avklarer somregel det meste. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Ok greit, det er IKKE en virus. http://securityresponse.symantec.com/avcen....file.hoax.html Tror ikke det gjør noe skade å slette den, men jeg vil gjerne ha den tilbake igjen, kan noen sende meg filen på [email protected] ? Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Les her http://securityresponse.symantec.com/avcen....file.hoax.html Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 For de som har slettet denne filen inkludert meg selv: http://www.microsoft.com/java/vm/dl_vm40.htm Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 hehe... Fikk mail fra noen slektninger i Canada for noen dager siden som advarte mot denne... :smile: Bra påfunn å få folk til å slette standardkomponenter... Lenke til kommentar
morara Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Nå må du gi deg Cash. Nå har du skremt alle på grunn av en falsk virus advarsel. Jeg trdde du visste bedre enn det............... Lenke til kommentar
Fuz Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jag är et svenskt mail-virus. Skicka mig til alla dina kompisar, och slätt så hela din hårddisk omedelbart. Moral - Ikke tro alt du leser? Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 13:40, morara skrev:Nå må du gi deg Cash.Nå har du skremt alle på grunn av en falsk virus advarsel. Jeg trdde du visste bedre enn det............... Boro gomsho!! :smile: Lenke til kommentar
dnort Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 OH MY GOD!!! Jeg fant en hel mappe kalt Winnt på C: tror jeg sletter denne for å være på den sikre siden, sikkert bare virus! :smile: Men fra spøk til alvor, 99,9% av all e-post der du blir advart om livsfarlige e-post virus er tull. Det egentlige viruset er e-posten som får folk til å sende den videre til alle i adresselisten sin slik at e-post servere over alt blir belastet med totalt unødvendig trafikk. Det smarteste du kan gjøre hvis du får en slik e-post er å slette den med en gang uten å bry deg noe mer med den, evt. sjekke f.eks. symantec.com for å se om det virkelig er et virus. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: dnort skrev (2002-05-24 14:44):OH MY GOD!!! Jeg fant en hel mappe kalt Winnt på C: tror jeg sletter denne for å være på den sikre siden, sikkert bare virus! :smile: Quote: Men fra spøk til alvor, 99,9% av all e-post der du blir advart om livsfarlige e-post virus er tull. Det egentlige viruset er e-posten som får folk til å sende den videre til alle i adresselisten sin slik at e-post servere over alt blir belastet med totalt unødvendig trafikk. Det smarteste du kan gjøre hvis du får en slik e-post er å slette den med en gang uten å bry deg noe mer med den, evt. sjekke f.eks. symantec.com for å se om det virkelig er et virus. Virus har nokk en tendens til å bli overdreven ja og frykten for det er meget stor desverre. Så er det få som skjekker opp om disse meldigene de får fra forskjellige antivirusprogram eller slektninger som advarer, noe som kan være litt kipt slik som i dette tilfelle. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Hvorfor Windows ikke er et virus: http://www.usd.edu/~bwjames/humor/ms/virus.html Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 1. Go to Start, click "Search" 2.- In the "Files or Folders option" write the name jdbgmgr.exe 3.- Be sure that you are searching in the drive "C" 4.- Click "find now" 5.- If the virus is there (it has a little bear-like icon with the name of jdbgmgr.exe DO NOT OPEN IT FOR ANY REASON 6.- Right click and delete it (it will go to the Recycle bin) 7.- Go to the recycle bin and delete it or empty the recycle bin. IF YOU FIND THE VIRUS IN ALL OF YOUR SYSTEMS SEND THIS MESSAGE TO ALL OF YOUR CONTACTS LOCATED IN YOUR ADDRESS BOOK BEFORE IT CAN CAUSE ANY DAMAGE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå