the_ruthless Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg trenger ny mobiltelefon snart, etter å ha hatt min Bosch 509 i to og et halvt år. Jeg trenger en telefon som er; - billig - Kan lagre endel SMS'er - har batteri som varer lengre enn fem dager, standy. - har MP3-spiller - helst ikke Nokia - helst spill Den bør ikke koste mer enn tusen kroner. Vet jeg kanskje har store krav, men jeg er'ke så oppdatert på mobil-'foner som jeg kanskje burde ha vært... Kom med fornuftige og saklige svar. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Du får ingen mobil med intern eller ekstern mp3-spiller til 1000 kr eller mindre, bare så det er sagt...Om du kan klare deg uten dette, er Siemens C45 en kongetelefon som mer eller mindre oppfyller de resterende krava dine. Med nyeste firmware har den full EMS støtte osv :smile: Phonens hjemmeside: http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/In...52Fdesc,FF.html Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Jaja. Si prisen på en med MP3-spiller, da. Gjerne litt småbra lydkvalitet på den, også. (Altså spilleren.) Hva er EMS? (Er som sagt veldig utdatert.) Lenke til kommentar
molna Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 http://www.flexi-data.no/ selger SL45 for 3200,- uten binding/abb. Den har en meget bra mp3-spiller og minnekort, men litt dyr for deg kanskje? EMS er en standard for logoer, animasjoner og ringetoner i SMS-meldinger, i tillegg til 760 tegns SMS og tekstkonvertering i SMS (fontstørrelse, midtstilt, understreking osv..). De fleste mobilprodusenter støtter denne standarden, unntatt Nokia. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Nokia = Mobil-'foner fra Helvete. Skal aller helst ikke ha sånt. Om dere ikke finner på noe billigere, så ser det sannelig ut til at jeg trenger å jobbe hele sommer'n... (Har også lyst på en tablet PC.) Flere forslag? Noen erfaringer? Se på krava jeg stilte i den første posten. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 5 dagers standby og mp3spiller er ikke særlig kompatible krav. du kan vel nærme deg noe i nærheten av det hvis du bruker en t28/t29s/t39 med ekstrastort batteri og hmp-10 mp3spilleren. den spiser vel to timer standby-tid per en time spilletid, men er noe knot å bruke. vil anbefale siemens sl45.. har mp3spiller, diktafon, sms-arkiv, støtte for java-spill og -programmer jeg får vel en 8-10 sanger innpå 32mb-kortet, hører på dem til, på og fra jobb, og ringer litt utpå ettermiddagen. setter den i sync-cradlen/laderen om kvelden, og poff.. fint nytt batteri neste dag. har vel egentlig aldri gått tom for batteri. ellers har den diktafon (spill inn samtaler, f.eks. noen som forteller deg veien til en eller annen fyr), avtalebok, telefonbok med plass til for- og etternavn, nummer, kontornummer, mobilnummer, email, web, samt adresse. men, den koster litt.. du kan vel få den til 2500,- brukt. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Okeyda. Hvilket type minnekort er det, som MP3'en er på? Kan det byttes ut? Er det GOD lyd av saken (til musikk)? Kom med forslag & erfaringer på andre telefoner, folkens! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 kort-typen er mmc (multimediacard), og lyden er overraskende bra. selvfølgelig, hvis du konverterer mp3'ene til 80 eller 64kb/s blir det litt grovere, men du får til gjengjeld plass til et par-tre flere sanger. hvis jeg skulle anbefalt noe annet, måtte det ha vært 9210i .. en mobil man kan spille doom, c64-spill, mp3 og filmer på (og ringe med også, tenke seg) er bare drømmemobilen. men, 8-9000 er vel kanskje litt utenfor din prisklasse Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Way outta my league! Jeg er 16 år gammel, uten jobb, og har IKKE rike slektninger! Hmmmz... 3000,- er jo ekstremt nok i massevis, liksom... Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 vet at du ikke ville ha nokia, men Nokia 3510 har jo allt bortsett fra mp3 (men den har radio) også koster den ikke mer enn 1000 lappen Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Nokia er piss. Radio er ubrukelig. MP3 og gjerne litt god plass til SMS'er. Helst mer enn 20. Og litt småbra batteri-levetid. Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Hvorfor ikke kjøpe stand alone mp3 spiller, og en litt billig mobil? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Det er FOR smart, christt. Hadde litt lyst å ha alt-i-ett, på en måte. Men okei. Billig mobil + bærbar MP3-spiller = Dyrt? Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Du får jo en Jazpiper Mp3 spiller for ca. 1200,- kr på komplett.no. Hvis du da kjøper en telefon til 800 spenn, så er du jo opp i 2000. Men da har du en mp3 spiller som går på USB porten og som kan utvides med ekstraminnekort på opp til 128Mb. Den leveres med 64 Mb. Se her Så får du bare finne deg en grei telefon... :smile: Vanskelig å få i pose og sekk for en billig penge. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Er det ingen MP3-spillere som er litt mer plass på? Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Hva mener du med mer? Du kan jo ha flere minnekort da... Da må du vel opp på en som tar cd plater, men da blir jo størrelsen en del større. Alternativet som ikke er noe alternativ fordi den koster 4000,- spenn, Apple iPod som har harddisk på 5 gig. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Hvorfor ikke Napa MCD 380 istedet? Den tar mini-CD-er, og ca 50 sanger per CD. 1290,- hos Multicom. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 En som kan kjøre MP3'en fra vanlige CD'er høres jo greit ut, da. Hva er prisen på slike? Størrelse er liksom ikke helt et problem. (Og HVOR får man kjøpt Mini-CD'er?) Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 20:53, sosohal skrev:Hvorfor ikke Napa MCD 380 istedet? Den tar mini-CD-er, og ca 50 sanger per CD. 1290,- hos Multicom. Som sosohal sier så får du kjøpt den bl.a hos multicom: http://www.multicom.no Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 De mini-platene er jo svindyre? Fullsize er tingen!! (Oooh! Noen som ser seg nødt til å jobbe halve sommer'n for å få råd til Soyo SY-KT333 Dragon Ultra?) Og forresten, trenger flere tips på mobil-'fon. Krav; - ikke/anti-Nokia - billig - ha stor batteri-kapasitet - kunne ha mer enn tyve SMS'er lagret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå