Gå til innhold

Jeg vil ha ny mobiltelefon!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny mobiltelefon snart, etter å ha hatt min Bosch 509 i to og et halvt år.

Jeg trenger en telefon som er;

- billig

- Kan lagre endel SMS'er

- har batteri som varer lengre enn fem dager, standy.

- har MP3-spiller

- helst ikke Nokia

- helst spill

Den bør ikke koste mer enn tusen kroner. Vet jeg kanskje har store krav, men jeg er'ke så oppdatert på mobil-'foner som jeg kanskje burde ha vært...

Kom med fornuftige og saklige svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.flexi-data.no/ selger SL45 for 3200,- uten binding/abb. Den har en meget bra mp3-spiller og minnekort, men litt dyr for deg kanskje?

EMS er en standard for logoer, animasjoner og ringetoner i SMS-meldinger, i tillegg til 760 tegns SMS og tekstkonvertering i SMS (fontstørrelse, midtstilt, understreking osv..). De fleste mobilprodusenter støtter denne standarden, unntatt Nokia.

Lenke til kommentar

Nokia = Mobil-'foner fra Helvete. Skal aller helst ikke ha sånt.

Om dere ikke finner på noe billigere, så ser det sannelig ut til at jeg trenger å jobbe hele sommer'n...

(Har også lyst på en tablet PC.)

Flere forslag? Noen erfaringer? Se på krava jeg stilte i den første posten.

Lenke til kommentar

5 dagers standby og mp3spiller er ikke særlig kompatible krav.

du kan vel nærme deg noe i nærheten av det hvis du bruker en t28/t29s/t39 med ekstrastort batteri og hmp-10 mp3spilleren. den spiser vel to timer standby-tid per en time spilletid, men er noe knot å bruke.

vil anbefale siemens sl45.. har mp3spiller, diktafon, sms-arkiv, støtte for java-spill og -programmer

jeg får vel en 8-10 sanger innpå 32mb-kortet, hører på dem til, på og fra jobb, og ringer litt utpå ettermiddagen. setter den i sync-cradlen/laderen om kvelden, og poff.. fint nytt batteri neste dag. har vel egentlig aldri gått tom for batteri.

ellers har den diktafon (spill inn samtaler, f.eks. noen som forteller deg veien til en eller annen fyr), avtalebok, telefonbok med plass til for- og etternavn, nummer, kontornummer, mobilnummer, email, web, samt adresse.

men, den koster litt.. du kan vel få den til 2500,- brukt.

Lenke til kommentar

kort-typen er mmc (multimediacard), og lyden er overraskende bra. selvfølgelig, hvis du konverterer mp3'ene til 80 eller 64kb/s blir det litt grovere, men du får til gjengjeld plass til et par-tre flere sanger.

hvis jeg skulle anbefalt noe annet, måtte det ha vært 9210i .. en mobil man kan spille doom, c64-spill, mp3 og filmer på (og ringe med også, tenke seg) er bare drømmemobilen. men, 8-9000 er vel kanskje litt utenfor din prisklasse :grin:

Lenke til kommentar

Du får jo en Jazpiper Mp3 spiller for ca. 1200,- kr på komplett.no. Hvis du da kjøper en telefon til 800 spenn, så er du jo opp i 2000. Men da har du en mp3 spiller som går på USB porten og som kan utvides med ekstraminnekort på opp til 128Mb. Den leveres med 64 Mb.

Se her

Så får du bare finne deg en grei telefon... :smile:

Vanskelig å få i pose og sekk for en billig penge. :grin:

Lenke til kommentar

Hva mener du med mer? Du kan jo ha flere minnekort da...

Da må du vel opp på en som tar cd plater, men da blir jo størrelsen en del større.

Alternativet som ikke er noe alternativ fordi den koster 4000,- spenn, Apple iPod som har harddisk på 5 gig.

Lenke til kommentar

De mini-platene er jo svindyre? Fullsize er tingen!!

(Oooh! Noen som ser seg nødt til å jobbe halve sommer'n for å få råd til Soyo SY-KT333 Dragon Ultra?)

Og forresten, trenger flere tips på mobil-'fon. Krav;

- ikke/anti-Nokia

- billig

- ha stor batteri-kapasitet

- kunne ha mer enn tyve SMS'er lagret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...